موضوع مشاركت تشكلهاي كارگري و نهادهاي مردمي در بازرسي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي، موضوعي است كه اخيرا توسط احمد ميدري (وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي) در يادبود جانباختگان حادثه معدن زغالسنگ معدنجوي طبس بيان شد. اين موضوع البته از منظر بازرسان و از نگاه تشكلهاي كارگري ابعاد متفاوتي دارد. يكي از اين ابعاد آن است كه آيا اساسا ملزومات و زيرساخت چنين مشاركتي وجود دارد؟
بنا بر اعلام سازمان تأمين اجتماعي، بازنشستگان اين سازمان از ۲۱ مهرماه ميتوانند نسبت به ثبتنام براي دريافت تسهيلات قرضالحسنه اقدام كنند. سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: مرحله سوم ثبتنام وام ضروري بازنشستگان و مستمريبگيران سازمان تأمين اجتماعي از ۲۱ مهرماه سال جاري آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرايط ميتوانند براي بهرهمندي از اين تسهيلات اقدام كنند. اين وام كه يكي از مهمترين برنامههاي حمايتي دولت براي بهبود وضعيت معيشتي بازنشستگان و مستمريبگيران است.
مديرعامل انجمن حمايت از بيماران چشمي آر پي با بيان ابتلاي حدود ۳۵ هزار نفر به اين بيماري در كشور، از شناسايي 7 هزار و ۵۰۰ بيمار توسط اين انجمن خبر داد.
مديركل زندانهاي استان تهران با اشاره به نقش پابند الكترونيك در كاهش آسيبهاي زندان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون هزار و ۴۲۴ زنداني در اين استان با دريافت پابند الكترونيكي به خانه و نزد خانواده خود بازگشتهاند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حاشيه حضور در مركز ۱۹۷پليس از رفعاثر و توخيص خودروهاي توقيفي طرح ناظر يك به مناسبت هفته پليس خبر داد.
اما و اگرهاي حضور بيماران خارجي در كشور از نبود امكانات تا حضور دلالان
طبق بررسي ديوان محاسبات كشور در سال ۱۴۰۲ بيش از ۱۰۰ هزار خودرو لوكس كه پيامك پرداخت ماليات دريافت كردهاند نسبت به پرداخت ماليات بياعتنا بودهاند.
نادر بذرافشان در نامهاي به فعالان اين صنف اعلام كرد كه واحد صنفي هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسكوكات و طلاي آب شده به خصوص در مبالغ بيش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال ملزم به احراز هويت خريدار، رويت اصل و بايگاني تصوير كارت ملي به مدت حداقل ۵ سال است.
رييس شوراي بهبود محيط كسبوكار:
رييس شوراي راهبري بهبود مستمر محيط كسبوكار گفت: در بحث بودجه ۱۴۰۴ بايد از نمايندگان اتاقها دعوت شود تا با نگاه مشورتي اين افراد شاهد تدوين قانون بودجه باشيم.
در نيمه اول ۱۴۰۳، ۲۲ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو وارد كشور شده است
بررسي روند تاريخي واردات خودرو به كشور نشان ميدهد كه سياستگذاري در اين حوزه همواره با نوسانات زيادي همراه بوده است. اين نوسانات كه گاه منجر به ممنوعيت كامل واردات و گاه منجر به آزادسازي آن شده، نشان از عدم وجود يك استراتژي بلندمدت و پايدار در اين زمينه دارد.