چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمي‌شود؟!

چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمي‌شود؟!

با گذشت يك ماه و اندي از سال جديد كارگران هنوز هم منتظر اصلاح دستمزد خود از سوي وزارت كار و شوراي عالي كار هستند. اتفاقي كه گويا هيچ كدام از مسوولان عجله‌اي براي پرداختن به آن ندارند و سعي مي‌كنند با ادامه همين رويه بي توجهي كارگران را به قبول افزايش ۳۵ درصدي حقوق راضي كنند.

درخواست «افزايش اختيارات آتش‌نشاني در برابر ساختمان‌هاي نا ايمن» به مجلس مي‌رود

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از پيگيري براي تغيير قوانين بازديد ايمني آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس طرحي كه به زودي مجلس ارايه خواهد شد، آتس‌نشانان به عنوان ضابط امكان بازديد ايمني از ساختمان‌ها و پلمب ساختمان‌هاي نا ايمن را خواهند داشت.
جذب معلم در مدارس اوتيسم

جذب معلم در مدارس اوتيسم

رييس سازمان آموزش‌وپرورش استثنايي با بيان اينكه جذب معلم در مدارس خاص اوتيسم از بين دانشجويان رشته كودكان استثنايي دانشگاه فرهنگيان انجام مي‌شود گفت: بخش ديگر نيز از طريق آزمون استخدامي و از ميان فارغ التحصيلان رشته‌هاي روانشناسي با گرايش كودكان استثنايي جذب مي‌شوند. حجت‌الله با بيان اينكه مدارس خاص اوتيسم جز گروه مدارس آموزش و پرورش استثنايي هستند گفت: گروه‌هاي مختلف در سازمان استثنايي شامل كم توان ذهني، ناشنوا، نابينا، معلول جسمي حركتي هستند كه اوتيسم جز يكي از اين گروه‌هاست.
مدرسه‌هراسي و عوامل دخيل در آن

مدرسه‌هراسي و عوامل دخيل در آن

جدا شدن از محل امن براي هر انساني مي‌تواند چالش برانگيز باشد. رفتن به مدرسه هم براي بچه‌هايي كه تا ديروز در محيط امن و گرم خانواده به سر مي‌بردند و حالا مجبورند چند ساعتي را از اين محيط فاصله گرفته و در جايي ناشناخته با حضور افراد ديگر سپري كنند مي‌تواند سخت باشد.
سامانه‌ بارشي جديد از روز سه‌شنبه وارد كشور مي‌شود

سامانه‌ بارشي جديد از روز سه‌شنبه وارد كشور مي‌شود

براساس اعلام سازمان هواشناسي، از روز سه شنبه ۱۱ ارديبهشت شاهد ورود موج بارشي جديدي خواهيم بود كه نقاط نيمه غربي كشور را پوشش مي‌دهد. همچنين چهارشنبه (۱۲ ارديبهشت) با ورود موج بارشي جديدي به كشور همراه خواهيم بود كه با وقوع بارش‌هاي خوب در بسياري از نقاط نيمه غربي كشور همراه خواهد شد.
بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان خسارت  به زيرساخت‌هاي استان
برآورد خسارات سيل سيستان و بلوچستان و تاثير آن بر زندگي مردم محلي

بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان خسارت به زيرساخت‌هاي استان

از ۱۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ كه سيل در سيستان و بلوچستان جاري شد تا امروز كه نزديك به ۲ ماه از آن تاريخ مي‌گذرد مردم اين استان درگير مشكلات بسياري شده‌اند. تكرار بارش‌هاي سيل آسا در اين استان باعث شده تا خسارات ناشي از سيل هر روز بيشتر از روز قبل باشد. امداد رساني‌ها هنوز ادامه دارد و اين در حالي است كه برخي از روستاها هنوز هم چشم انتظار ارسال كمك‌ها هستند. خانه‌هاي زيادي به خصوص در روستاها از بين رفته است.

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.  میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا

وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد.
افشاي ارزبگيران بزرگ
 فهرست وارداتچي‌ها طي سال‌هاي ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شد

افشاي ارزبگيران بزرگ

كدام شركت‌ها بيشترين ارز را دريافت كرده‌اند؟ گمرك ايران در ادامه شفاف‌سازي‌هاي خود، دست به افشاگري زد و ليست ۱۰۰واردكننده كه بيشترين ارز‌بري را داشته‌اند، منتشر كرد.