حذف پروانه کسب‌های کاغذی از ۵۰۰ هزار مورد گذشت

تاکنون حذف پروانه کسب‌های کاغذی از ۵۰۰ هزار مورد گذشته و بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران با بیش از ۸۲ هزار مورد، خراسان‌رضوی با حدود ۳۸ هزار مورد و استان گیلان با بیش از ۳۲ هزار مورد انجام شده است.
در نشست اتاق ایران مطرح شد

فرود سرمایه چینی‌ها به بخش خصوصی ایران

جذب سرمایه‌ یک میلیارد دلاری چینی‌ها برای ساخت پنل‌های خورشیدی از سوی بخش خصوصی کلید خورد. به زودی در کرمان همایش «فرصت‌های سرمایه‌گذاری» با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول در راستای جذب سرمایه‌گذار برگزار می‌شود. البته «کرمان آیدکس» به گفته ريیس اتاق بازرگانی ایران، نمونه‌ای برای کل اقتصاد ایران است و می‌توان آن را به سایر استان‌ها تعمیم داد.
فاکتورهای منفی بر تولید آینده
فعالان اقتصادی در یک نظر‌سنجی پیش‌بینی کردند

فاکتورهای منفی بر تولید آینده

شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در فروردین 1403، معادل 39.6 محاسبه شده است. این شاخص نشان می‌دهد که سطح فعالیت‌های اقتصادی در این ماه نسبت به ماه اسفند 1402، به‌طور مطلق، کاهش یافته است.

سالگرد مرگ در بورس

این روزها بازار سرمایه شخصیت جالبی پیدا کرده است، شبیه آدم‌های بی‌پول و ورشکسته شده است و جریان حجم و نقدینگی درگیر در بازار دچار افت شدید شده است، در حال حاضر سرمایه و فعالین این بازار به بدترین شکل ممکن و با فاصله از بازار ایستاده و تماشاچی بازار شده‌اند.
اهميت زنجيره‌هاي  ارزش منطقه‌اي

اهميت زنجيره‌هاي ارزش منطقه‌اي

سرمايه‌گذاري نقش مهمي در كاهش فقر و بهبود كيفيت زندگي شهروندان ايفا مي‌كند. اتصال زيرساخت‌ها، ابتكارات فناوري و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك باعث رشد اقتصادي مي‌شود. كشورهاي عضو مجمع گفت‌وگوي همكاري آسيا مجموعاً 31.5 درصد از مساحت زمين و 58.2 درصد از جمعيت جهان را در اختيار دارند.

آمار فروش جهاني تبلت‌ها در فصل اول 2024 منتشر شد

اپل و سامسونگ هنوز در زمينه فروش تبلت با يكديگر رقابت سنگيني دارند. اپل در سه‌ماهه اول 2024 بزرگ‌ترين فروشنده تبلت در جهان بود. در رتبه دوم نام سامسونگ و در رتبه سوم نام هواوي ديده مي‌شود. شيائومي نيز رشد قابل‌توجهي داشته است.

حذف پيام‌رسان‌ها از گوگل‌پلي سياسي‌است تا امنيتي

حذف پيام‌رسان‌هاي ايراني از گوگل‌پلي و اخطار گوگل به كاربراني كه از پيام‌رسان‌‌هاي ايراني استفاده مي‌كنند هر از چند گاهي داغ مي‌شود و به كاربران برخي از پيام‌رسان‌ها گوگل اخطار امنيتي مي‌دهد.
واحدهاي صنفي سريع‌تر شناسه يكتا دريافت كنند
نايب رييس اتاق اصناف تهران:

واحدهاي صنفي سريع‌تر شناسه يكتا دريافت كنند

محمدرضا فرجي تهراني، نايب رييس اتاق اصناف تهران معتقد است واحدهاي صنفي بايد براي جلوگيري از چالش‌هاي احتمالي هر چه زودتر به دريافت شناسه يكتا اقدام كنند.
بيت‌كوين در سوداي 80 هزار دلار
پس از ريزش ارزهاي ديجيتال، خريداران توانستند ورق را دوباره برگردانند

بيت‌كوين در سوداي 80 هزار دلار

قيمت بيت‌كوين در چند هفته گذشته نوسانات قابل توجهي را تجربه كرده است. خريداران تلاش مي‌كنند تا دوباره برتري خود را در بازار تثبيت كنند و موفق شدند يك بازيابي قدرتمند را بالاي سطح ۶۰ هزار دلار رقم بزنند.

قابلیت افزایش سهم ترانزیت ریلی به 2 برابر

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه مشکل اصلی راه‌آهن این است که به عنصر زمان حمل‌ونقل اهمیتی نمی‌دهد، گفت: راه‌آهن در حال حاضر حدود ۳۳ میلیارد تن کیلومتر بار جابه‌جا می‌کند و سهم راه‌آهن در ترانزیت کنونی کشور ۱۰ درصد و حدود ۱.۵ میلیون تن است و افزایش این میزان به دو برابر یا ۲۰ درصد کل ترانزیت، نیاز زیادی به توسعه ناوگان ندارد.
قبلی۵بعدی