اخبار ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۵۶۴

افتتاح 16 پروژه آبفا در استان اصفهان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: دردهه فجر16 پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 245میلیارد و 450 میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد. هاشم امینی اعلام کرد: در دهه فجر سال جاری 14 پروژه در بخش آب به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه کلکتور فاضلاب شاهین شهر و منطقه 6 اصفهان در بخش فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند. وی با بیان اینکه در دهه فجر 4 مخزن آب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مخزن هزار مترمکعب در شهر دامنه در شهرستان فریدن، مخزن دوهزارمترمکعبی در دهق نجف آباد، مخزن 100 مترمکعبی روستای چیرمان کوهپایه، مخزن 50 مترمکعبی روستای آبچویه کوهپایه در این ایام در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین بازسازی مخزن 100 مترمکعبی روستای ازونبلاغ در شهرستان فریدن به پایان رسیده و در بهمن ماه بهره‌برداری می‌شود. مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به افتتاح آزمایشگاه میکروبیولوژی در شهر نجف آباد اظهار کرد: از آنجایی‌که ارتقای کیفی آب شرب مردم برای فعالان صنعت بسیار حائز اهمیت است راه‌اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی در دستور کار قرار گرفت. امینی به بهره‌برداری از سیستم تله متری و مانیتورینگ منابع آبی روستاهای بخش بن رود پرداخت و بیان داشت: در این ایام مبارک، سیستم تله متری و مانیتورینگ منابع آبی 17 روستای بخش بن رود عملیاتی می‌شود تا از این پس آب شرب عادلانه میان روستاییان توزیع شود. با بهره‌برداری از 12 کیلومتر خط انتقال آب، اهالی روستای جشوقان منطقه کوهپایه ازآب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

خدمات‌رسانی شرکت آبفای اصفهان در شهرهای بادرود و نطنز

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی‌گفت: در چند سال اخیر خدمات‌رسانی شرکت آب و فاضلاب در شهرهای بادرود و نطنز مطلوب بوده است و انتظار می‌رود با تامین اعتبارات، شبکه فرسوده خط انتقال آب از سرآسیاب به شهر بادرود اصلاح شود. رحمت‌الله فیروزی‌پور افزود: انتظار می‌رود با تخصیص ردیف بودجه، اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای بادرود و نطنز نیز در دستور کار قرار گیرد اما در کل ارایه خدمات آبفا در شهرهای بادرود و نطنز قابل توجه است. هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت: پس از یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان اصفهان تمام تلاش‌ها در راستای کاهش فاصله ارایه خدمات میان شهر و روستاها در استان اصفهان است. وی با بیان اینکه طرح 100-300 در استان اصفهان با هدف ارایه خدمات پایدار به روستاییان اجرایی شده است، عنوان کرد: در این طرح مقرر شد 15 کیلومتر از شبکه فرسوده آب روستاهای شهر بادرود و نطنز اصلاح و بازسازی شوند تا دسترسی روستاییان به آب شرب پایدار، میسر شود. وی با بیان اینکه همه روستاها باید از خدمات پایدار شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور بهره‌مند شوند، اظهار کرد: اگر در کمیسیون عمران مجلس مصوب شود که همه روستاها در کشور تحت پوشش شرکت‌های آب فاضلاب قرار گیرند، قطعا همه روستاییان از خدمات مطلوب کیفی و کمی‌ شرکت‌های آبفا بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌برداری از 118پروژه در حوزه توزیع برق مازندران در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از بهره‌برداری 118 پروژه با اعتبار 221 میلیارد و 432 میلیون ریال همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد. فرامرز سپری گفت: این پروژه شامل کاهش تلفات، مقاوم‌سازی شبکه، رینگ و توسعه فیدر، مرمت روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی و توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق است. در این ایام، در امور برق سوادکوه 18 پروژه، امور برق جنوب بابل و میاندرود هر کدام 11 پروژه، امور برق جنوب ساری و آمل شرق هر کدام 10 پروژه، در فریدونکنار 9 پروژه، در بابلسر 7 پروژه، در جویبار 6 پروژه، در امیر کلا و بهشهر هر کدام 5 پروژه، در امور برق شمال بابل و شمال ساری هر کدام 4 پروژه، در امور برق قائمشهر و نکا هر کدام 3 پروژه در امور برق گلوگاه 2پروژه و در سوادکوه شمالی یک پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها تعداد 54 دستگاه پست هوایی با ظرفیت 7 هزار و 805 کیلوولت آمپر نصب و 45 کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود 51 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.

برگزاری آزمون جوشکاران  در مراکز بهره‌برداری گرگان و رشت

آزمون جوشکاران منطقه 9 در مراکز بهره‌برداری گرگان، نور و رشت برگزار شد. ایرج عرب معاون خطوط لوله منطقه 9 با اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون جوشکاران منطقه به منظور آماده نگهداشتن جوشکاران و بررسی وضعیت آنها توسط معاونت عملیات خطوط لوله منطقه و زیرنظر بازرسی فنی در منطقه برگزار شد. وی با بیان اینکه در این آزمون کلیه منطقه شرکت کرده‌اند، افزود: آزمون جوشکاران منطقه به صورت سالانه جهت ارزیابی کیفی آنها در یک مرکز برگزار می‌گردید که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، این آزمون به صورت جداگانه در سه مرکز بهره‌برداری گرگان، نور و رشت برگزار شد.

 

ارسال نظر