اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۹۲

کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو

ایلام| رییس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو خبر داد.سرگرد «علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده که کلاهبرداران به بهانه صدور کارت هوشمند خودرو با شهروندان تماس گرفته و مبالغی را از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با ارسال پیامک و تماس تلفنی با شهروندان ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد آنان، اعلام می‌کنند که کارت هوشمند برای خودرو آنان صادر شده و برای ارسال و دریافت کارت، شهروندان باید مبالغی را به شماره حساب اعلامی از سوی آنان واریز کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که به چنین پیامک‌ها و تماس‌هایی که هویت آنها مشخص نیست توجهی نکرده و خواسته‌های آنان را انجام ندهند تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کنند. یعقوبی از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

سامانه 1522 ارایه خدمات را از میز ادارات به داخل خانه‌ها برد

اصفهان|سامانه خدمات غیر حضوری 1522 در سیر تطور و تکوین حوزه مشترکین شرکت‌های آبفا نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد. مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: سامانه هوشمند خدمات غیرحضوری 1522 شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان راهبرد ارایه خدمات به مردم را محقق کرد . در گذشته شهروندان برای دریافت خدمات 23گانه فروش و پس از فروش انشعاب باید بطور میانگین پنج مرتبه به ادارات آب و فاضلاب مراجعه می‌کردند اما نخستین‌بار با راه‌اندازی این سامانه در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، تمام خدمات به صورت هوشمند و غیر حضوری و در تمام ساعات شبانه‌روز به متقاضیان و مشترکین ارایه می‌شود و در واقع ارایه خدمات به مردم از میز ادارات به داخل خانه‌ها برده شد.

پسر ۱۶ ساله حساب بانکی ۲۵۰ نفر را در مازندران خالی کرد

ساری| فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری پسر نوجوان ۱۶ ساله متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در شهرستان ساری خبر داد.سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش به ارزش ۹۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال باخته اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او کرده و مبالغ سرقتی را صرف خرید شارژ و انتقال آن به دیگر حساب‌های بانکی هک شده کرده است.فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی ۱۶ ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.سردار میرفیضی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از خردادماه سال جاری با ایجاد ‌ای دی در گروه‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ صیغه به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرده است.

 

ارسال نظر