رصد موتورسیکلت‌های متخلف با سامانه‌های هوشمند

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۰۱:۴۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۰۷۷۴
رصد موتورسیکلت‌های متخلف با سامانه‌های هوشمند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان موتورسیکلت‌های متخلف همانند دیگر وسایل نقلیه موتوری تحت رصد سامانه‌های هوشمند قرار دارند و در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی جریمه می‌شوند.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت دغدغه چندین ده‌های مردم و مدیریت ترافیک است و بزرگ‌ترین چالش هم دست به دست شدن مداوم مالکیت این وسایل نقلیه است که هنوز ساماندهی نشده است. او با بیان اینکه قوانین مالکیت وسایل نقلیه یکسان است، ادامه داد: به دلایل مختلف فرآیند تغییر مالکیت‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها ثبت نشده و مالکیت آنها، هنگامی که از کارخانه خارج می‌شوند با یک برگ سند میان افراد مختلف دست به دست می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: این مساله نافی جریمه شدن این وسایل نقلیه نیست و هر زمان اقدام به خلافی کنند، به‌طور قطع ثبت می‌شود، زیرا پلیس برابر قانون عمل می‌کند و نمی‌تواند فراتر از قانون حرکت کند. حمیدی به مدیریت ترافیکی موتورسیکلت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر قانون بازدارنده نیست و ضعفی دارد، باید اصلاح شود که این مهم از طریق رسانه و با مطالبه‌گری افکار عمومی و پلیس امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر