رشد چشمگیر معتادان متجاهر جمع‌آوری شده نسبت به پارسال

۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۸۶۵
رشد چشمگیر معتادان متجاهر جمع‌آوری شده نسبت به پارسال

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، ضمن اعلام پذیرش ۱۳ هزار و ۹۳۷ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ از ابتدای امسال تا ۲۵ مهر ماه، از استمرار اجرای طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر در نیمه دوم سال نیز خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، ضمن اعلام پذیرش ۱۳ هزار و ۹۳۷ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ از ابتدای امسال تا ۲۵ مهر ماه، از استمرار اجرای طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر در نیمه دوم سال نیز خبر داد. مجید فراهانی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مهرماه، ۲۷ هزار و ۹۶۴ نفر جمع‌آوری شدند که ۱۳ هزار و ۹۳۷ نفر از آنها در مراکز ماده ۱۶ پذیرش و مابقی آنها به دلیل نداشتن اعتیاد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

او با اشاره به اینکه تعداد معتادان جمع‌آوری شده طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است، گفت: در مجموع حدود ۱۵ مرکز نگهداری معتادان متجاهر (مراکز ماده ۱۶) در سطح استان وجود دارد که ۳ مرکز آن ویژه نگهداری از معتادان متجاهر دارای زخم باز است، از همین رو تعدادی از معتادان جمع‌آوری شده به دلیل دارا بودن وضعیت جسمانی خاص به مراکز درمان معتادان دارای زخم بازِ تحت نظارت بهزیستی یا شهرداری ارجاع شدند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ همچنین با اشاره به شروع فصل سرما، اعلام کرد که ساماندهی معتادان متجاهر در فصل سرما به قوت خود باقی است. اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر و مجموعه‌های ذیربط قرار دارد.

 

ارسال نظر