کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه حین ورود به کشور

۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ۰۰:۳۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۶۴۳۸
کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه حین ورود به کشور

رییس پلیس پیشگیری فراجا از کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی شیشه در دو پایانه مرزی دوغارون و ماهیرود توسط ماموران یگان حفاظت گمرک خبر داد. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح جزییات این خبر گفت: کارکنان یگان حفاظت گمرک در پایانه‌های مرزی دوغارون و ماهیرود حین کنترل مسافران ورودی به کشور به دو زن از کشورهای همسایه شرقی که وارد خاک کشورمان شدند، مشکوک شده و بعد از تعقیب و مراقبت مداوم، نسبت به هدایت آنها برای بازرسی در واحد خواهران اقدام کردند. او افزود: کارکنان مرزی دوغارون بعد از بازرسی از کوله‌پشتی آنان، موفق به کشف ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه شدند.

رییس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: در گمرک مرز ماهیرود نیز کارکنان یگان حفاظت گمرک با همکاری واحد سگ‌های موادیاب به یک دستگاه خودروی کامیون تانکر کشنده به رانندگی یکی از اتباع خارجی که قصد ورود به کشور را داشت، مظنون شدند و خودروی وی را متوقف کردند.

بنی‌اسدی‌فر اظهار داشت: در ادامه ماموران یگان حفاظت گمرک پس از هدایت این خودرو به محل مناسب اقدام به بررسی دقیق آن با کمک سگ‌های موادیاب کردند و در نهایت مخازن باد کامیون مذکور از محل جداسازی و مورد بازدید قرار گرفت.این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پس از برشکاری مخازن مشخص شد مخزن به‌صورت دوجداره از ورق گالوانیزه طراحی شده است. در همین راستا مخازن ثانویه هم برش داده شد که در جریان آن ۷۸ کیلو و ۷۵۰ گرم ماده مخدر صنعتی شیشه که در فویل‌های آلومینیومی پیچیده شده بود، کشف و ضبط شد.

 

ارسال نظر