تعریف ۲۷ پروژه ایستگاه برق و ۲۵ پروژه خط برای دو سال آینده

۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۰۱:۵۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۰۸۰

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختربیان کرد: به منظور ادامه برنامه در ۲ سال آینده ۲۷ پروژه ایستگاه برق و ۲۵ پروژه خط تعریف شده که در مجموع ۳ هزارمگاولت آمپر ظرفیت آنهاست و هزار کیلومتر مدار به طول خطوط اضافه خواهد شد که در طول تاریخ رقم بی‌سابقه‌ای خواهد بود.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای باختر، مجتبی داودآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این پروژه‌ها حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده این برنامه‌ها به ثمر برسد.وی در خصوص مدیریت مصرف در این حوزه نیز افزود: از سال ۱۴۰۰ ناترازی در تولید و مصرف برق ایجاد شد، همچنین در این سال به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در فصل تابستان ۱۴۰۰ خاموشی خانگی، صنعت و تجاری را تجربه کردیم و با قطعی برق ناخواسته، مردم آزرده شدند، این تجربه سبب شد در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، برنامه تابستان ۱۴۰۱ تنظیم شود که در این راستا ۱۰۰ برنامه در سه بخش تنظیم و تدوین شد و خوشبختانه اجرای این برنامه‌ها سبب شد تابستان ۱۴۰۱ تقریباً نارضایتی به حداقل برسد.

در واقع هیچ قطعی تحمیلی ایجاد نشد و همه اتفاقات در قالب برنامه رخ داد. مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر با اشاره به اینکه در این منطقه نیروگاه‌هایی جمله نیروگاه ۱۳۰۰ مگاواتی شازند، نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح همدان، نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی خرم در استان لرستان و نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی رودبار لرستان و…، وجود دارند، افزود: در مجموع، ۳۱۷۴ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند و همچنین نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز در مجموع، ۱۷۱ مگاوات ظرفیت تولید برق را به خود اختصاص داده‌اند. وی با اشاره به برکات ارتباط صنعت با دانشگاه و اقدامات انجام شده در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر گفت: در این حوزه اقدامات خوبی در حال انجام است و کار بزرگی به ویژه در استان مرکزی آغاز شده است.

داودآبادی افزود: در حال حاضر تقریباً بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات در حال ساخت است که قول داده شده که تا پایان سال بخش عمده‌ای از آن راه‌اندازی شود. وی ادامه داد: استان همدان ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در حال تولید دارد گفت: در مجموعه استانداری مرکزی ۷۰۰ مگاوات تفاهم نامه با شرکت ساتبا به عنوان متولی تأمین انرژی‌های نو منعقد شده که تاکنون برای ۱۵۰ مگاوات آن در مناقصه سرمایه‌گذار انتخاب شده است.

 

ارسال نظر