تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین‌های برقی

۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۰۱:۳۶:۵۶
کد خبر: ۲۱۳۱۵۶

عباس علی‌آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واردات خودرو گفت: ما واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار انجام می‌دهیم. این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه می‌شود. سعی می‌کنیم به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته.

از جمله همین کاری که امروز انجام می‌دهیم و تعدادی از ماشین‌هایی که اینجا هستند ماشین‌های وارداتی هستند، اما ماشین‌ها ساخت داخل خواهند شد.وی با اشاره به رونمایی از ماشین‌های برقی در روز جاری گفت: همه ماشین‌هایی که امروز می‌بینید برقی هستند. خودرو‌ها از طریق شرکت‌ها و موسسات مربوطه وارد می‌شود و ما فقط آن را سیاست‌گذاری کردیم.

وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: من اطلاع ندارم و قرار نیست ما وارد کنیم و شرکت‌ها آن را وارد می‌کنند و آیین نامه‌های آن تقدیم دولت شده است. وی درباره بازدید رییس‌جمهور از خودروها نیز اظهار کرد: اوایل امسال رییس‌جمهور بازدیدی داشتند و دستوراتی دادند مبنی بر اینکه این تحول در زمینه حمل و نقل فراهم شود و این تحول کلید خورده و در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم.

این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی‌شود. ما امروز فقط تاکسی‌ها را رونمایی کردیم ولی به زودی در زمینه اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین‌های عمومی هم رونمایی خواهیم داشت. 

 

ارسال نظر