استخدام حجاب‌بان چقدر خرج روی دست شهرداری تهران می‌گذارد؟

۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۶۵۵
استخدام حجاب‌بان چقدر خرج روی دست شهرداری تهران می‌گذارد؟

روزنامه اینترنتی فراز به‌تازگی خبر داده شهرداری تهران ۴۰۰ نیروی یگان حفاظت شهرداری را با عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهانه ۱۲ میلیون تومان در مترو مستقر خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این نیروهای آموزش‌دیده که از سوی شرکت «حامیان شهر شهرداری تهران» استخدام شده‌اند، وظیفه تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل بد‌حجاب‌ها یا بی‌حجاب‌ها به پلیس را بر عهده خواهند داشت.

هرچند شهرداری تهران هنوز درباره استخدام این نیروها رسماً اظهارنظر نکرده اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر، تلویحاً این خبر را تایید کرده است. او گفته: «هر روز پیامک‌های زیاد به خود من زده می‌شود که در مترو بی‌حجابی است، اما آیا مترو مگر با خیابان فرق دارد؟! خیابان را درست کنید، مترو هم درست می‌شود. در این زمینه به شهرداری هم فشار می‌آورند، احتمالاً تحت تاثیر این فشار‌ها نیز شهرداری از نیرو‌های حجاب‌بان استفاده می‌کند. اما من می‌گویم تا نیروی انتظامی نباشد، گذاشتن این افراد در مترو به نتیجه نمی‌رسد، مگر اینکه نیروی انتظامی هم باشد.»

اما هزینه‌ای که استخدام این تعداد نیرو به شهرداری تهران تحمیل می‌کند چقدر است؟

با در نظر گرفتن ۱۲ میلیون تومان برای ۴۰۰ نیروی یگان حفاظت شهرداری تهران، حقوق ماهانه‌ای که شهرداری تهران باید به این نیروها پرداخت کند چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

۴۸۰۰۰۰۰۰۰۰=۴۰۰*۱۲۰۰۰۰۰۰

بنابراین حقوقی که شهرداری تهران باید در یک سال به ۴۰۰ نیروی «حجاب‌بان» پرداخت کند به ۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

۵۷۶۰۰۰۰۰۰۰۰=۱۲*۴۸۰۰۰۰۰۰۰۰

این مبلغ برای یک شیفت کاری و بدون در نظر گرفتن بیمه و تسهیلاتی است که شهرداری تهران در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر