نمونه‌ای از شکاف ثروت در شمال و جنوب تهران

۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ۰۲:۰۷:۴۱
کد خبر: ۲۱۰۱۳۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: امروز یک متر مربع آپارتمان مسکونی در منطقه 19 بین ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان است این در حالی است که در مناطق برخوردار این قیمت به متری ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است که این فاصله طبقاتی پذیرفته نیست. به گزارش تسنیم، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین کلنگ‌زنی احداث مجموعه تجاری، خدماتی، رفاهی و پارکینگ طبقاتی سبلان، اظهار کرد: امروز 2500 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود یا کلنگ آن به زمین زده می‌شود که این گام بزرگی در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران است.

معاون شهردار تهران افزود: مهم‌ترین رویکرد شهردار تهران، ساماندهی عدالت شهری است و در این دو سال پروژه‌ای به بزرگی پروژهای که امروز کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود؛ در شهر تهران اجرایی نشده است. معاون شهردار تهران با اشاره به شکاف طبقاتی بین شمال و جنوب شهر تهران افزود: امروز یک متر مربع آپارتمان مسکونی در این منطقه بین 40 تا 70 میلیون تومان است این در حالی است که در مناطق برخوردار این قیمت به متری 200 میلیون تومان رسیده است که این فاصله طبقاتی پذیرفته نیست.

صارمی ادامه داد: در مناطق کم‌برخوردار شهر تهران طرح‌های محرک توسعه را شروع کردیم و به سمتی پیش می‌رویم که در سال‌های آینده این مناطق متحول می‌شوند. وی با اشاره به توسعه نامتوازن منطقه 19 در دهه‌های اخیر تصریح کرد: رشد فضای این منطقه به این صورت است که 90 درصد کارکرد تجاری پیدا کرده است؛ این در حالی است که در پهنه‌هایی که غلبه تجارت بر سکونت وجود دارد شب مردگی ایجاد شده و کیفیت زندگی پایین آمده است.

 

ارسال نظر