اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۷۴

با دستور رییس‌جمهور قرارداد سهامدار هپکو  فسخ  شد

اراک| استاندار مرکزی گفت: قرارداد سهامدار فعلی هپکو به پیشنهاد استاندار مرکزی و دستور رییس‌جمهور فسخ شد. به گزارش ایرنا، سید‌علی آقازاده استاندار مرکزی اظهار داشت: با پیگیری، مکاتبات و پیشنهاد استاندار مرکزی به رییس‌جمهور، مبنی بر فسخ قرارداد سهامدار فعلی، روحانی با فوریت دستورات ارزشمندی به سه وزیر کابینه داد. آقازاده افزود: به زودی شاهد برآورده شدن مطالبات اکثریت شهروندان، کارکنان هپکو و رونق چرخه تولید و اشتغال در این واحد صنعتی هستیم. او ادامه داد: براساس نشست‌ها و پیگیری‌های استانداری مرکزی قرار شد حداکثر تا هفته آینده حقوق معوقه کارکنان هپکو پرداخت و با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و بانک ملی به وسیله سازمان خصوصی‌سازی پیگیری و عملیاتی شود.

شگرد جدید کلاهبرداران در استفاده از پاسپورت‌های زائران

یزد| معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری یزد گفت: زائران از دفاتر قانونی زیرنظر سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند. محمد نعیمی‌نژاد معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری یزد با اشاره به افزایش تعداد زائران عتبات در ماه محرم و صفر گفت: موضوعی که روز‌های اخیر منجر به تضییع حقوق عامه و نارضایتی عمومی شده، سوءاستفاده از کپی پاسپورت‌های زائرین برای ورود تلفن‌های قاچاق به کشور است. او افزود: زائران از دفاتر قانونی زیرنظر سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند و در هیچ شرایطی پاسپورت یا کپی آن را به دیگران تحویل ندهند. معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری یزد گفت: مجرمان با مطالبه کپی پاسپورت زائران با وعده اهدای سیم‌کارت هدیه یا تحویل غذای حضرتی، به نام زائران، سیم‌کارت دریافت و سپس تلفن‌های همراه قاچاق را با سیم‌کارت‌ها، رجیستر و وارد کشور می‌کنند.

خرید تضمینی برگ سبز چای تا  سی‌ام  مهر

رشت| رییس سازمان چای کشور گفت: چایکاران شمال کشور تا سی‌ام مهر فرصت دارند برگ‌های سبز چین پاییزه خود را به کارخانه‌های چایسازی تحویل دهند. حبیب جهانساز، گفت: خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران شمال تا سی‌ام مهر ماه است و چایکاران در این فرصت می‌توانند برگ‌های سبز چین پاییزه را به کارخانه‌های چایسازی تحویل دهند.

او افزود: از اول اردیبهشت آغاز برداشت تا امروز ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ تن برگ سبز به ارزش ۲۹۷ میلیارد تومان ازباغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد که ۵۶ هزار تن معادل ۵۲ درصد آن درجه یک و ۵۰ هزار تن معادل ۴۸ درصد درجه ۲ است. رییس سازمان چای کشور از پرداخت ۸۲ درصدی مطالبات چایکاران شمال کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۸۲ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد و بقیه ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر هم به تدریج پرداخت می‌شود.

94 درصد اماکن اقامتی در مشهد فاقد تاییدیه ایمنی هستند

مشهد|مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وجود 15 مکان پرخطر در شهر مشهد خبر داد و گفت: بسیاری از اماکن اقامتی و دولتی یا فاقد تاییدیه ایمنی هستند یا جهت تمدید تاییدیه ایمنی اقدام نکرده‌اند. آتشپاد دوم امیر عزیزی در نشست خبری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار با حمایت دادستانی، اتاق اصناف برای همه اماکن پرخطر اخطاریه تایید ایمنی صادر کرد و مقرر شد چنانچه این مراکز نسبت به ایمن‌سازی اقدام نکنند، مهر و موم شوند.

دادستان جدید تبریز منصوب شد

تبریز|‌بابک محبوب علیلو طی مراسمی به‌عنوان دادستان جدید تبریز منصوب شد.‌ آیین انتصاب دادستان جدید تبریز قبل از ظهر دیروز با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد. در این آیین از زحمات موسی خلیل الهی در این جایگاه قدردانی شده و بابک محبوب علیلو به عنوان دادستان جدید تبریز معرفی شد. محبوب علیلو از قضات‎ ‎دادگستری‎ ‎استان است که پیش از این به عنوان سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کرد و در ‌سال‌های قبل معاون دادستان تبریز بود‎.‎

صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سمنان

سمنان| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان خبر داد و گفت: توسعه صادرات محصولات از اولویت‌های مهم این سازمان است. سید‌حسن میرعماد دیروز ضمن بیان اینکه این استان در جایگاه خوبی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادرشده است. وی بابیان اینکه تولید مازاد بر نیاز در برخی محصولات دامی و باغی در استان سمنان محقق شده است، افزود: انگور، پسته، زردآلو، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت شترمرغ ازجمله محصولاتی هستند که مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شوند.

 

 

ارسال نظر