نمایندگان پارلمان اروپا قبل از ورود به ونزوئلا اخراج شدند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۹۰۴

گروه جهان| یک گروه از نمایندگان پارلمان اروپا که به دعوت مجلس ملی ونزوئلا به این کشور سفر کرده بودند، روز یکشنبه قبل از ورود به پایتخت، از فرودگاه بین‌المللی کاراکاس اخراج شدند.

به نوشته یورو نیوز، استبان گونزالس نماینده پارلمان اروپا از گروه راست‌میانه «حزب مردم اروپا» با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ماموران امنیتی گذرنامه‌های این هیات سیاسی را در بدو ورود به فرودگاه توقیف کردند. استبان گونزالس در فایل ویدیویی خود درباره شکل برخورد ماموران امنیتی با هیات نمایندگی پارلمان اروپا گفت: «مساله این نیست که به ما اجازه ورود نداند؛ مساله این است که به خوان گوایدو، رییس‌جمهوری موقت ونزوئلا اجازه نمی‌دهند با هیچ شخصیت خارجی دیدار کند.» خوان گوآیدو رییس مجلی ملی ونزوئلا ماه گذشته خود را رییس‌جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد. هیات پارلمانی اتحادیه اروپا نخستین گروه خارجی است که تلاش کرده تا با رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار کند.

نیکلاس مادورو هفته پیش در مصاحبه اختصاصی با یورونیوز گفت که تلاش مخالفان برای تغییر رژیم در این کشور، شکست خورده است. در همین حال، خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا در گفت‌وگوی اختصاصی با یورونیوز اعلام کرده برای ساختن آینده کشورش و پیروزی بر مادورو حاضر است جانش را بدهد: «اگر مرگ من درد مردم را دوا کند، نگران این نیستم که این [مبارزه] به از دست دادن جانم یا آزادی‌ام منجر شود. بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که وقتی اوضاع عادی شد، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

 

ارسال نظر