خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با 6 روش غیرحضوری

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۳۱۰

مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات آبفا استان اصفهان از شنبه دوم اسفندماه 99 در سطح استان به حداقل ممکن رسیده و خدمات 23 گانه آبفا از طریق درگاه‌های غیر حضوری ارایه می‌گردد.  معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان گفت: تا اطلاع ثانوی میز خدمت در مرکز منطقه فعال بوده و صرفا مراجعات مربوط به تقسیط و تحویل چک، ارایه مجوزها و معدود موارد دیگری که کماکان نیاز به مراجعه حضوری دارد، ارایه می‌گردد. محسن صالح به چکونگی ارایه خدمات شرکت به صورت غیر حضوری اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای ۲۲ خدمت از خدمات ۲۳ گانه به جز فروش آب تانکری همه شرایط مهیا است و بستر ارایه خدمات به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. وی، باتوجه به بررسی‌های انجام شده، بخش زیادی از مراجعات حضوری مشترکین ناشی از نداشتن شناسه قبض بوده است. لذا باید ساز و کار لازم برای در اختیار گذاشتن شناسه قبض مشترکینی که بدین منظور مراجعه کرده یا تلفنی تماس می‌گیرند در منطقه فراهم شود. وی به راه‌های ارئه خدمات به روش غیر حضوری پرداخت و بیان داشت: هم‌اکنون مشترکان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۲۲ و شماره‌گیری کلید ۵، شماره کنتور خود را اعلام کنند و سپس رقم آب‌بها محاسبه و به‌وسیله پیامک به مشترک اعلام می‌شود؛ همچنین به منظور رضایت مشترکان، روش دیگر، ارسال پیامکی شماره کنتور برای کنتورنویس است که در این روش، شماره همراه کنتورنویس هر محدوده برای مشترکان پیامک می‌گردد. در این روش، مشترکان به‌وسیله تلفن همراه خود طبق الگوی: * شناسه قبض # شماره رقم کنتور را به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۲ پیامک می‌کنند.

روش دیگری که در حال راه‌اندازی است، ورود به پرتال شرکت به آدرس www.abfaesfahan.ir و ثبت شماره کنتور در لینک تعیین شده است. صالح افرود: تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و همکاران تلاشگرمان است و اولویت را تا حدامکان بر اجرای اقدامات از طرق مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرار داده‌ایم. همچنین نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هم‌اکنون به‌طور رایگان از فروشگاه‌های اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصب روی تلفن‌های همراه است.

 وی ادامه داد: مشترکان می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۱۵۱۵۲۲*۶۶۵۵* اقدام به ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستوری نیازمند نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و مشترکان می‌توانند با گرفتن کد دستوری یاد شده با تلفن همراه خود، خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند . 

 وی به خدمات 23گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که از طریق سامانه 1522 ارایه می‌شوند را به شرح ذیل عنوان کرد: واگذاری انشعاب آب، واگذاری انشعاب فاضلاب، تغییر کاربری انشعاب آب، پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب، تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب، تغییرتعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب، تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب، تغییر قطر انشعاب آب، تفکیک کنتور آب، تغییر مکان کنتور آب، آزمایش کنتور آب، تعویض کنتور آب، نصب سیفون اضافی فاضلاب، قطع موقت و وصل انشعاب آب، جمع‌آوری یا ادغام انشعاب آب، تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب، درخواست بررسی صورت حساب مشترکین آب و فاضلاب، اعلام کارکرد کنتور آب، مشاهده سوابق صورتحساب‌ها و پرداختی‌های مشترکین آب و فاضلاب، فروش آب تانکری، پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب، رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب، درخواست لوازم کاهنده مصرف آب.

 

ارسال نظر