ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۴۵

اجرای 34 هزار طرح عمرانی برکت در 4500 روستا

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرا و‌ بهره‌برداری از 34 هزار طرح عمرانی و زیربنایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خبر داد. امیرحسین مدنی با اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت نسبت به اجرا و عملیاتی کردن بیش از 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم و روستایی و عشایری کشور متعهد است که نزدیک به 34 هزار طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال اجرا هستند. وی یادآور شد: مجموع تعهدات بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی بیش از 24 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 16 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده.  مدنی افزود: بنیاد برکت همچنین بهره‌برداری از 17 هزار و 432 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، بیمارستان، پایگاه سلامت، خانه و مرکز بهداشت، مسکن محرومین و آب‌رسانی روستایی را برای سال 1400 هدف‌گذاری کرده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 5 هزار و 164 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای و عملیاتی کردن این 17 هزار و 432 پروژه پیش‌بینی شده است.  مدنی در تشریح طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار داشت: امسال ساخت 700 مدرسه را در مناطق محروم، روستایی و عشایری کشور در دستور کار داریم. همچنین 200 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی در این مناطق احداث می‌شود.  وی ادامه داد: ساخت 2 بیمارستان و احداث 30 پایگاه سلامت، خانه و مراکز بهداشت از جمله دیگر اقدامات عمرانی بنیاد در حوزه بهداشت و درمان در سال جاری است. مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر ساخت مسکن برای محرومین خاطرنشان کرد: بنیاد امسال نیز همچون سال‌های گذشته موضوع مشارکت در ساخت مسکن برای محرومین را دنبال می‌کند و احداث 16 هزار واحد مسکن را پیش‌بینی کرده است.

درخشش امور فرهنگی

 شرکت برق منطقه‌ای مازندران  و گلستان در ارزیابی وزارت نیرو

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، امور فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به دلیل عملکرد مناسب در اجرای برنامه‌های ابلاغی در حوزه فرهنگی به ویژه ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز طی سال ۱۳۹۹ در میان استان‌های مختلف کشور حایز رتبه شایسته تقدیر ویژه شد. محمدرضا تصادقی، دبیر شورای فرهنگی این شرکت بیان داشت: در این ارزیابی که در بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو صورت گرفت، امور فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان توانست با کسب امتیاز 5/99 از ۱۰۰ به عنوان امور فرهنگی برتر شناخته شود. وی تصریح کرد، در این ارزیابی، امور فرهنگی شرکت‌های مدیریت تولید برق شهید سلیمی نکا با کسب امتیاز ۹۳، شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران با کسب امتیاز ۹۲، شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با کسب امتیاز ۸۹، شرکت توزیع نیروی برق مازندران با کسب امتیاز ۸۰ و همچنین شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با کسب امتیاز ۵۰، در رتبه‌های دیگر این ارزیابی قرار گرفتند.

پیشرفت 50 درصدی

در احداث پل و جاده ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد

دکتر غلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و آقای شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرا و پیشرفت جاده ارتباطی روستاهای بالا دست سد گلورد بازدید نمودند و در این بازدید دکتر یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ضمن ارایه گزارش از اقدامات انجام شده گفت: در احداث پروژه جاده و پل دسترسی روستاهای بالادست سدگلورد مطالعات لازم برای انتخاب مسیر مناسب انجام گرفت و خوشبختانه توانستیم پروژه را به 50 درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم. رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به هزینه 180 میلیارد تومانی این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات لازم برای ادامه کار خریداری شده است اما برای ادامه عملیات با مشکلات مالی مواجه شده ایم .

فراخوان برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران

به میزبانی شهر گنبدهای فیروزه‌ای

با توجه به فعالیت بیش از 50 هزار هنرمند صنایع دستی که در قالب یک‌سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان کار می‌کنند، برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در بخش‌های مسابقه بین‌المللی نشان دست خلاق، نشان ملی همای زرین، مسابقه ملی فرش، مسابقه ملی طراحی فرش دستباف، مسابقه طراحی خلاقانه صنایع دستی، مسابقه ملی طراحی پوشاک با صنایع دستی و مسابقه بسته‌بندی صنایع دستی ومسابقه ملی استارتاپ‌های صنایع دستی با برگزاری کارگاه‌ها ونشست‌های علمی و تخصصی و اجلاس شهرهای جهانی وملی صنایع دستی به همراه نمایشگاه آثارهنرمندان در تیرماه ۱۴۰۰ با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، اداره کل میراث استان، شهرداری اصفهان و هلدینگ کافل در اصفهان برگزار خواهد شد. به گفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور، در این جشنواره بالاترین نشان صنایع دستی دنیا در جمهوری اسلامی ایران (نشان دست خلاق) به برگزیدگان اهدا خواهد شد که علاوه بر کمک به بازاریابی در عرصه بین‌الملل، عاملی برای حفاظت از جایگاه هنرمندان و هنر ایرانی خواهد بود.

 

ارسال نظر