حمله پلیس هندوراس به یک خبرنگار

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۳۷
حمله پلیس هندوراس به یک خبرنگار

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس، حمله پلیس این کشور به «داسایف آگیلار» خبرنگار شبکه هیسپان تی‌وی را محکوم و به منزله نقض آزادی بیان دانست. خبرنگار شبکه هیسپان در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات هندوراس بود که توسط پلیس این کشور و براثر برخورد گاز اشک‌آور به پای او، زخمی و روانه بیمارستان شد.

روابط عمومی شبکه هیسپان تی‌وی گزارش داده که شنبه 20 ژانویه در ادامه اعتراضات و تظاهرات مردمی در شهر «تگوسیگالپا» پایتخت هندوراس به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، «داسایف آگیلار» خبرنگار شبکه هیسپان که مشغول تهیه گزارش و ضبط تصاویر بود، براثر پرتاب گاز آشک‌آور توسط پلیس و اصابت به پای او، مجروح و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

در این تظاهرات، افراد پلیس با گاز اشک‌آور، خبرنگار هیسپان تی‌وی و چند خبرنگار دیگر حاضر در صحنه را مورد هدف قرار داده و برخی شرکت‌کنندگان را بازداشت و گاز اشک‌آور به داخل خانه‌ها پرتاب کردند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در هندوراس در جریان اعتراضات مخالفان در روز شنبه، حمله ماموران پلیس به خبرنگار شبکه هیسپان تی‌وی را محکوم کرده و در پیامی که از طرف این دفتر در روز یک‌شنبه منتشر شد، سازمان ملل متحد مقامات هندوراسی را به عدم رعایت آزادی بیان و عدم تضمین ایمنی و حقوق روزنامه‌نگاران متهم کرد.

 براساس این گزارش، با گذشت نزدیک به دو ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری هندوراس، طرفداران نامزد چپ‌گرای انتخابات، سالوادور نصرالا، کماکان دست از اعتراضات خود برنداشته و به خیابان‌ها آمده و به نتایج انتخابات اعتراض دارند. انتخاباتی که در 26 نوامبر 2017 برگزار شد و در پایان اعلام پیروزی خوان اورلاندو هرناندز راست‌گرا و طرفدار سیاست‌های امریکا را به دنبال داشت.

 

ارسال نظر