وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۶ استان

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۸:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۸۹۵
وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۶ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی ازافزایش نسبتا شدید گرادیان فشاری و وزش باد شدید از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرایط جوی روز چهارشنبه در قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی و شمال شرق سمنان و پنجشنبه در قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی، شرق سمنان و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از جمله تاثیرات این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال نظر