وزش باد شدید از فردا در تهران

۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۱۶:۳۴:۳۴
کد خبر: ۲۰۳۸۳۹
وزش باد شدید از فردا در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه گذر امواج تراز میانی جو، ناپایداری محلی و وزش باد شدید در این استان از فردا جمعه اول اردیبهشت‌ماه تا یکشنبه (سوم اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این هشدار، فردا جمعه (اول اردیبهشت‌ماه) فعالیت این سامانه آغاز می شود و تا روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. همچنین منطقه اثر آن تمام استان تهران به ویژه مرکز، غرب و نیمه جنوبی این استان است.

بر این اساس استان تهران طی بازه زمانی یاد شده، در بعضی ساعات وزش باد شدید (گاهی خیلی شدید)، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد با احتمال باد و گرد و خاک به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی استان را تجربه می کند و با توجه به ناپایداری محلی، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان نیز پیش بینی می شود.

 وزش باد شدید موقتی (گاهی وزش باد خیلی شدید)، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد با احتمال باد و گرد و خاک، کاهش موقتی دید، احتمال شکستن نهال ها و درختان، سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به سازه‌های سست و موقت مانند پوشش گلخانه‌ها یا داربست‌های ساختمان، احتمال خسارت به تجهیزات واقع در ارتفاعات مانند کابل و ترانس‌های برق و بنرها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطره یاد شده هستند.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران به شهروندان تهرانی توصیه کرده است که در ترددهای شهری و برون شهری خود احتیاط داشته باشند. همچنین این اداره به حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و عدم استقرار در نواحی مرتفع، احتیاط در کوهنوردی، عدم پارک خودرو در حاشیه سازه‌های موقت و نیمه کاره و درختان، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای درختان فرسوده و نهال‌ها توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال نظر