مدارس غیرحضوری نمی‌شوند

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۰۲:۳۳:۱۹
کد خبر: ۲۰۰۴۰۰
مدارس غیرحضوری نمی‌شوند

وزیر آموزش و پرورش تصمیم‌گیری درباره چگونگی تداوم فعالیت‌ مدارس را منوط بر نتایج تحقیقات در مورد علت مسمومیت‌ها دانست. یوسف نوری گفت: تاکنون جلسات زیادی در سطوح مختلف برگزار شده است. دستگاه‌های مختلف روی این موضوعاتی که اخیرا اتفاق افتاد بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت است.

هم‌اکنون می‌بینید که در رسانه‌های بیگانه نیز روی این موضوع کار کرده‌اند که این مشکل به دلیل مسائل اجتماعی و روانی است، اما برای قطعیت این موضوعات دوستان با جدیت کار می‌کنند. او یادآور شد: هر زمان نتیجه تحقیقات را به ما اعلام کنند، براساس‌ نتایج برای تداوم فعالیت‌ها تصمیم‌گیری خواهیم شد. همکاران من اطلاعات لازم را براساس دستورالعمل‌ها به اولیا و دانش‌آموزان می‌رسانند. نوری در مورد احتمال غیرحضوری شدن مدارس تاکید کرد: هنوز تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است.

او در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم‌گیری در خصوص غیبت دانش‌آموزان در این شرایط بیان کرد: در این رابطه دوستان مراعات می‌کنند چراکه اولیا خیلی نگران هستند البته ما نمونه تدریس‌ها را داریم که همکاران دانش‌آموزان را راهنمایی می‌کنند و ان‌شاءالله به مدرسه برمی‌گردند. نوری با بیان اینکه دستورالعملی در این خصوص به مدارس ارسال شده، اظهار کرد: این دستورالعمل کلی است و عنوان شده اگر با چنین پدیده‌ای رو به رو شدند بلافاصله مکان را ترک کنند یا اینکه اگر دانش‌آموزان دچار عارضه شدند، با رعایت پروتکل‌هایی که وجود دارد به مراکز درمانی مراجعه کنند. وزیر آموزش و پرورش افزود: معمولا ارجاع به مراکز درمانی بلافاصله صورت گرفته و سریع ترخیص شده‌اند. 

 

ارسال نظر