اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۵۳۹۵

عرضه لوله و پروفیل در بورس بی‌نتیجه است

ایلنا|دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران معتقد است عرضه محصول نهایی در بورس کالا کاری اشتباه، هزینه‌بر و بدون نتیجه است. امیر حسین کاوه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم دارد لوله و پروفیل را هم به بورس کالا ببرد که اولویت عرضه در بورس کالا نیز با مواردی است که صادرات انجام می‌دهند که با کشف قیمت در بورس کالا، صادرات انجام شود. بزودی نیز صادرات، مشروط به عرضه محصول در بورس کالا خواهد شد.

او عرضه محصول نهایی در بورس کالا را کاری اشتباه، هزینه‌بر و بدون نتیجه دانست و افزود: محل عرضه کالای خرده‌فروشی و نهایی در بورس کالا نیست. محصولات فولادی بیش از ۶۰۰ مورد هستند و حدود 170 تا 180 کارخانه تولید‌کننده وجود دارد. با توجه به توزیع کارخانه‌ها در سطح کشور، حضور در بورس کالا هزینه‌بر است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، با انتقاد از تصمیم‌گیری وزارت صمت، بدون حضور تشکلات تخصصی افزود: خوش‌بختانه مدیران بورس نیز بر اشتباه بودن این تصمیم تاکید دارند و عنوان می‌کنند که نمی‌توان محصولات صدها کارخانه که تنوع محصولاتشان صدها نوع است را در بورس عرضه کرد. کاوه با بیان اینکه هدف وزارت صمت از این تصمیم نامشخص است، اظهار کرد: دولت باید به دنبال اجرای سیاست‌ها در راستای کاهش موانع تولید باشد نه اینکه خود مانع‌تراشی کند. او از مسوولان مربوطه تقاضا کرد از این تصمیم عجولانه صرف نظر کنند تا مشکل جدیدی به مشکلات تولیدکنندگان اضافه نشود.

 کاوه با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌ها مواد اولیه خود را از بورس خریداری نمی‌کنند، افزود: آیا تولیدکننده کابینت که برای تولید محصول خود ورق فولادی خریداری می‌کند، باید کابینت خود را در بورس عرضه کند؟ آیا تولیدکنندگان چوب لباسی فولادی، مبل و صندلی آهنی یا تیر چراغ برق باید محصولات خود را در بورس عرضه کنند؟ این تهدیدی برای صنایع فلزی است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان اینکه بورس کالا محلی برای خرید و فروش اوراق و معاملات آتی و غیر فیزیکی است نه محصول نهایی، افزود: بارها اعتراض خود را از طریق رسانه، ارسال نامه به وزارت صمت اعلام کردیم و همچنان منتظر پاسخگویی هستیم.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی اصناف منصوب شد

ایسنا|با حکم سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران، علیرضا سلمانی به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی اصناف منصوب شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران، در بخشی از این حکم آمده است: «نظر به سوابق ارزشمند فرهنگی جنابعالی و با توجه به حساسیت و اهمیت برگزاری بزرگداشت روز ملی اصناف، طبق مصوبه هیات رییسه اتاق، جنابعالی به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی اصناف منصوب می‌شوید. ضروری است سایر اعضای دبیرخانه نهایت همکاری با جنابعالی را معمول و با برنامه‌ریزی جهت برگزاری با شکوه این رویداد مهم در حوزه اصناف و ارایه گزارش عملکرد به اینجانب، تمام تلاش خود را مصروف دارید».

علیرضا سلمانی هم‌اکنون معاون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران است. همچنین طی احکام جداگانه‌ای، علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف ایران، سلمان صرامی مدیرکل حوزه ریاست، علیرضا صدقی سرپرست روابط‌عمومی، داوود مهموم سرپرست امور اداری و عادل نوریان سرپرست امور مالی اتاق اصناف ایران به عنوان اعضای دبیرخانه ستاد بزرگداشت روز ملی اصناف منصوب شدند.

وضعیت بازار خرید و فروش کولر در البرز

ایسنا |رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی البرز گفت: هنوز بازار خرید و فروش کولر رونق نگرفته است. اسدالله غلامرضایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: چون هنوز گرمای هوا زیاد نشده و بالا نرفته، خرید وسایل سرمایشی برای تابستان هم رونق نگرفته است.

غلامرضایی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته به دلیل دمای بالای هوا فروش کولرهای گازی بیشتر بود و مردم به خرید این محصول علاقه بیشتری نشان می‌دادند، اما اکنون وضعیت تغییر کرده است، در حال حاضر مشتریان لوازم خانگی بیشتر مشتاق به خرید و استفاده از پنکه هستند. رییس اتحادیه لوازم خانگی البرز، در ادامه ایران را یکی از صادرکنندگان کولرهای آبی دانست و افزود: کولرهای آبی داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند و علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشورهای همسایه هم صادر می‌شوند. وی در خصوص قیمت وسایل سرمایشی گفت: در حال حاضر قیمت‌ها متأثر از بازار بوده و هیچکدام از این وسایل افزایش قیمت غیرمنطقی نداشته است.

 

ارسال نظر