اخبار

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۱:۲۷:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۲۳۸

وارثان سهام عدالت بلاتکلیف نمی‌مانند

محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه در بحث مربوط به سهام عدالت، چیزی حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متوفی وجود دارد گفت: با توجه به آمار متوفیان سهام عدالت به اضافه وارثان آنها که حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر ذی‌نفع هستند، نیازمند تعیین تکلیف هستیم.

محمدرضا پوررضایی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی، امکان اینکه وارثان بخواهند به صورت دستی و با مراجعه حضوری کارهای مربوط به متوفی را پیگیری کنند وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مقرر شده سامانه‌ای طراحی و راه‌اندازی شود تا امکان حضور وراث برای تکمیل پرونده‌های افراد متوفی فراهم شود و آنها بتوانند اطلاعات مربوطه را بارگذاری که به صورت سیستمی کار انجام گیرد.

وی ادامه داد: سامانه‌ای به صورت یک کار مشترک بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دستگاه قضایی، سازمان ثبت احوال و چند دستگاه دیگر در دست اقدام است. پوررضایی با اشاره به اینکه کار مربوط به سامانه پیشرفت داشته ولی هنوز راه‌اندازی نشده است، تصریح کرد: به منظور بهره‌برداری از سامانه، پیگیری‌های لازم انجام شده و به محض راه‌اندازی این سامانه، طی اعلام رسمی، ذی نفعان می‌توانند کار بارگذاری اسناد را انجام دهند.

مشاوراجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: سود سهام متوفیان سهام عدالت در حساب مشخصی تا تعیین تکلیف شدن وضعیت وراث نگهداری می‌شود. توصیه ما به وراث و بازماندگان سهام عدالت این است که یا خود افراد به عنوان ذی نفع و در صورت تعدد افراد بازمانده، یکی را به عنوان نماینده انتخاب کنند تا فرآیند اداری مربوطه را انجام دهند، 

وی یادآور شد؛ امیدواریم کار مربوط به راه‌اندازی سامانه به زودی انجام شود زیرا مجموعه‌ای از دستگاه‌ها درگیر فراهم کردن امکان دسترسی افراد به این سامانه هستند تا کار به صورت سیستمی انجام شود و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

سامانه «بورس تلنت» رونمایی شد

سجاد موحد، مدیرعامل مرکز مالی ایران در آیین رونمایی از این سامانه گفت: مرکز مالی ایران در راستای رسالت خود در جهت کشف و آموزش نیروهای توانمند برای کار و همچنین تخصص گرایی در بازارهای مالی، سامانه بورس تلنت را با هدف شناسایی، توسعه و به‌کارگیری استعدادها در گستره بازارهای مالی و به ویژه بازار سرمایه ایجاد کرده است. موحد با بیان اینکه مرکز مالی ایران قصد دارد تا تمامی کارکنان و نیروهای شاغل در نهادهای مالی سطح کشور از جمله کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مدیریت سرمایه، تأمین سرمایه‌ها و... از سطح کارشناسی تا مدیریت در بخش بورس تلنت مرکز مالی ایران مهارت و دانش تخصصی مورد نیاز خود را به بهترین نحو کسب کنند، گفت: فراهم کردن چنین بستری با هدف بهره‌مندی افراد از موقعیت‌های شغلی ممناسب با توانمندی‌هایشان در یک محیط امن در بازار سرمایه یک ضرورت انکارناپذیر بود.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در ارتباط با جایگاه این سامانه که برای نخستین‌بار به صورت تخصصی در بازار سرمایه ایجاد شده است گفت: پلتفرم بورس تلنت سامانه‌ای است که می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای در آن به دست آورد و همچنین رزومه‌های برتر توسط مرکز مالی ایران به ارکان مهم بازار سرمایه معرفی می‌شود. در بورس تلنت می‌توان با شرکت‌های برتر در این حوزه آشنا شد و آگاهانه برای آینده شغلی تصمیم‌گیری کرد؛ همچنین موقعیت‌های شغلی متفاوت در بازارهای مالی و توانمندی‌های موردنیاز برای دستیابی به این جایگاه‌های شغلی معرفی شده است تا کارجویان بتوانند با توسعه توانایی‌های خود به موفقیت دست یابند.

وی یکی از اهداف بورس تلنت را شناسایی و توسعه استعداد خواند و برگزاری آزمون‌های استاندارد و مورد تأیید مراکز معتبر جهانی را ابزارهای دسترسی به این مهم دانست. ازجمله آزمون‌های بورس تلنت به آزمون شخصیت‌شناسی مایرز-بریگز (MBTI)، آزمون دیسک، آزمون‌های توانایی ادراکی سوئیفت (موسسه Saville Assessment)، آزمون جامع توانایی ادراکی سیستم تست وین، آزمون هوش کسب‌وکار هوگان و آزمون شخصیت‌شناسی موج می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران ادامه داد: ارزیابی دقیق مهارت‌ها، توانمندی‌ها، سازگاری سازمانی و شایستگی‌های موردنیاز برای موفقیت در موقعیت‌های شغلی نیز در کانون‌های توسعه این مرکز و با همکاری موسسه دانش‌بنیان رسا (رشد سرمایه انسانی ایرانیان) صورت می‌پذیرد. تفاوت کانون توسعه و ارزیابی در این است که در کانون‌های توسعه تلاش می‌شود با کمک منتورها و کوچ‌های حرفه‌ای در هر یک از موقعیت‌های شبیه‌سازی‌شده، بعد از تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف مشارکت‌کننده، راهنمایی‌های لازم صورت گرفته و روش‌های بهبود یا توصیه‌نامه ارایه شود. تفاوت دیگر کانون ارزیابی و توسعه در این است که از کانون ارزیابی غالباً در زمان استخدام نیرو و از کانون توسعه جهت برنامه‌ریزی برای توسعه فردی و سازمانی استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر