نفت برنت 81 دلار و هشت سنت شد

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۱۰:۳۱:۰۴
کد خبر: ۲۰۴۲۲۸
نفت برنت 81 دلار و هشت سنت شد

 قیمت نفت پس‌از کاهش بیش‌از 2 درصدی در روز گذشته امروز افزایش یافت. گزارش مربوط به کاهش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا توجه سرمایه‌گذاران را دوباره به افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا جلب کرده‌است.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 31 سنت معادل 0.38 درصد افزایش به 81 دلار و 8 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 42 سنت معادل 0.55 درصد افزایش 77 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.

 آمار مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت خام این کشور حدود 6.1 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 21 آوریل کاهش یافته است. تحلیلگران انتظار یک کاهش 1.5 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

 ذخایر بنزین آمریکا هم 1.9 میلیون بشکه در روز پایین آمده‌است. آمار رسمی دولت آمریکا امروز منتشر خواهد شد.

 قیمت نفت دیروز بیش‌از 2 درصد کاهش یافت و به حدود سطح قبل‌از اعلام کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در اوایل آوریل بازگشت.

 درحالی‌که اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا قیمت نفت را در روز چهارشنبه افزایش داده، اما ادامه نگرانی‌های اقتصادی و انتظار افزایش نرخ بهره و تأثیر آن بر رشد تقاضا برای سوخت بر خلاف نشانه‌های بهبود مصرف در کوتاه‌مدت است.

 اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا به پایین‌ترین سطح طی 9 ماه گذشته رسیده که نتیجه افزایش نگرانی در مورد آینده و بالا رفتن خطر رکود اقتصاد در سال جاری میلادی است.

 مشکلات به‌وجودآمده برای بانک فرست ریپابلیک آمریکا هم ترس از یک بحران بانکی دیگر را افزایش داده که می‌تواند بر اقتصاد آمریکا تأثیر بگذارد.

 سرمایه‌گذاران همچنین نگران افزایش دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا هستند که می‌تواند رشد اقتصاد را آهسته کرده و به تقاضای انرژی در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا آسیب برساند.

 انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه‌های آینده افزایش دهند.

ارسال نظر