ابداع سیستم شارژ چند پهپاد در حین پرواز

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۹۰۲
ابداع سیستم شارژ چند پهپاد در حین پرواز

نیواطلس| یک شرکت روسی موفق به ابداع یک سیستم شارژ بی سیم برای استفاده در پهپادها شده که با استفاده از آن می‌توان در آن واحد چندین پهپاد را در حین پرواز شارژ کرد.

این سیستم برای فعال شدن نیازمند فرود پهپادها هم نیست و می‌تواند ده‌ها پهپاد را در آن واحد و در کنار هم شارژ کند. در حالی که برخی شرکت‌های سازنده پهپاد با استفاده از منابع انرژی متفاوتی مانند هیدروژن به دنبال افزایش برد این پرنده‌های بدون سرنشین هستند، شرکت GET راه‌حلی منحصر به فرد را برای حل مشکل تامین انرژی پهپادها ابداع کرده است.

در قالب سیستم یادشده یک قاب شش ضلعی از سیم‌ها در محوطه‌ای به قطر ۱۰ متر نصب می‌شوند که چارچوبی بسته را برای انتقال بی سیم انرژی به پهپادهای مجاور به وجود می‌آورند. سیم‌های یادشده بر روی پایه‌هایی نصب شده و در هوا معلق می‌مانند.

این قاب شش ضلعی می‌تواند پهپادهای در حال پرواز را تا فاصله ده متری بطور بی سیم شارژ کند. مقدار شارژ انتقالی ۱۲ کیلووات ساعت بوده و با استفاده از این روش می‌توان در عرض شش دقیقه تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری هر پهپاد را شارژ کرد. این میزان شارژ برای ۲۵ دقیقه پرواز هر پهپاد کافی است.

قابل حمل بودن، سازگاری با طیف گسترده‌ای از پهپادهای خودران، امکان تامین برق طیف گسترده‌ای از پهپادهای پراکنده از طریق ایجاد شبکه‌ای از این شارژرهای بی سیم شش ضلعی از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

 

ارسال نظر