رشد سواد در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ درصد است

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۰۲:۵۶:۳۶
کد خبر: ۲۰۴۸۱۷

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یاسر خسروی در نشست خبری هفته معلم گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۳۰۹ آموزش‌دهنده داریم که ۱۰ نفر آنها مرد و ۲۹۹ نفر آنها خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برای ما تعداد مشخصی را معین می‌کنند که آنها تحت پوشش سواد آموزی قرار دهیم تصریح کرد: تاکنون ۳۴۰ نفر از معلمان نهضت سوادآموزی که از قبل سال ۹۲ سابقه داشتند استخدام شده‌اند.خسروی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره‌های نهضت سوادآموزی در ۳ دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم می‌باشد بیان داشت: سه دوره سوادآموزی وجود دارد که معادل اول تا سوم راهنمایی می‌باشد که باید ۸۰۰ ساعت آموزش را بگذرانند تا دوره سوادآموزی را طی کرده باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دوره انتقال نیز معادل چهارم تا ششم است گفت: بعد از دوره انتقال دوره تحکیم است که هرکس بخواهد این دوره را بگذراند باید ۲۰۰ ساعت آموزش اضافه را فراگیرد، در واقع دوره‌های سواد را باید گذرانده باشد تا به مرحله دوره تحکیم برسد. خسروی خاطرنشان کرد: هر ساله برای سوادآموزی حجمی در نظر گرفته می‌شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ دو هزار و ۴۰۰ نفر باید تحت پوشش قرار گرفته است.وی با بیان اینکه بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعیین شده بود گفت: امسال از ۱۰ تا ۶۰ سال افراد بی‌سواد باید تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گیرند. خسروی اذعان داشت: افرادی که در محدوده سنی ۱۰ تا ۶۰ سال هستند در سامانه آورده می‌شود و اگر کسی بی‌سواد بود آنها را شناسایی و در نهضت سوادآموزی ثبت نام خواهیم کرد.

 

ارسال نظر