حقوق کارمندان مدیریت شهری شفاف شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۰۲:۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۰۷۸۷

نایب‌رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه کارکنان شورای شهر تهران عملا کارمند شهرداری تهران به حساب می‌آیند و از این نهاد حقوق می‌گیرند، گفت: شهرداری تهران هم براساس قانون مصوب مجلس موظف است حقوق تمام کارکنان خود را در «سامانه ثبت حقوق و مزایا» بارگذاری کند و هم طبق مصوبات شورای شهر باید دریافتی همه کارمندان خود را در «سامانه شفافیت شهرداری تهران» ثبت کند. به گزارش ایلنا، در شرایطی که دو ماه قبل، انتشار فیش حقوقی دختر دهه هشتادی یکی از اعضای زن شورای شهر تهران که به عنوان مسوول دفتر او فعالیت می‌کرد، باعث ایجاد حاشیه‌هایی فراوانی در پارلمان شهری پایتخت شد و در نهایت به کنار گذاشتن این دختر از شورا انجامید، حدود یک هفته است که انتشار فیش حقوقی یکی دیگر از کارمندان زن شورای شهر تهران، باعث ایجاد شائبه‌هایی در افکار عمومی شده است.

این فرد بنابر خبر منتشره با حکم رییس یکی از کمیسیون‌های شورا، جذب پارلمان شهری پایتخت شده و از همان ابتدا در اداره‌کل اداری و اجرایی شورای شهر تهران مامور شده است.  براساس اسناد منتشرشده، این خانم از همان بدو جذب شدن در شورای ششم یعنی از آبان ۱۴۰۰ تا دی‌ماه ۱۴۰۱ و در حالی که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرخصی زایمان ۹ ماه در نظر گرفته شده است، به مدت ۱۴ ماه به مرخصی زایمان رفته است. همچنین براساس فیش‌های منتشرشده، دریافتی این فرد که قبلا به عنوان معاون یکی از مناطق شهرداری تهران فعالیت می‌کرد و همچنان نیروی رسمی شهرداری محسوب می‌شود، در مدت مرخصی زایمان، بیش از چهار برابر حداقل حقوق کارگری مصوب شورای عالی کار بوده و در ایام مرخصی زایمان، برای این فرد ۱۳۰ ساعت اضافه‌کار رد شده است. 

در این میان با وجود گذشت حدود یک هفته از انتشار فیش کارمند خانم، هنوز هیچ واکنش یا پاسخی رسمی توسط مسوولان و اعضای شورای شهر تهران به رسانه‌ها ارایه نشده است.  نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که علاوه بر مصوبات شورای شهر، قوانین مجلس و بخشنامه‌های دولت نیز شهرداری تهران را مکلف می‌کند که حقوق تمام کارکنان از جمله مدیران خود را در دسترس عموم مردم قرار دهد.

این نکته‌ای است که محمدحسن آصفری، نایب‌رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا روی آن دست گذاشت و اظهار کرد: شهرداری تهران هم براساس قانون مصوب مجلس موظف است حقوق تمام کارکنان خود را در «سامانه ثبت حقوق و مزایا» بارگذاری کند و هم طبق مصوبات شورای شهر تهران باید دریافتی همه کارمندان خود را در «سامانه شفافیت شهرداری تهران» ثبت کند. اطلاعاتی هم که شهرداری در این سامانه‌ها ثبت می‌کند، باید کامل و دقیق باشد و ماه به ماه به‌روزرسانی شود. 

 

ارسال نظر