پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سفرها

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۰۲:۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۰۵۲۹

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در زمینه جاده‌ای، ریلی و هوایی افزایش ۲۰ درصدی حضور زائران را شاهد باشیم.

همچنین اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان برای آسفالت جاده‌ها در نظر گرفته شده است و این مبلغ برای روکش آسفالت، لکه‌گیری و ... در محورهای استان استفاده خواهد شد.

رضا صحراگرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات راهداری در نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: ما امسال نوروز متفاوتی را نسبت به نوروزهای گذشته خواهیم داشت؛ به این علت که نیمه شعبان و چراغ برات خراسانی‌ها را در پیش داریم که حجمی از مسافران و زائران درون استانی و استان‌های دیگر را به مشهد مقدس خواهیم داشت. همچنین ما مسافرانی را به صورت پیک‌وار از ۲۴ اسفند ماه تا اول فروردین در زمان سال تحویل و ماه مبارک رمضان در مشهد خواهیم داشت که این عوامل باعث افزایش زائران در این روزها خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناوگان‌ها در ۳ قسمت اتوبوسرانی، مینی‌بوس و سواری فعالیت می‌کنند، افزود: در این ناوگان‌ها ۱۵۲۷ اتوبوس‌، ۲۵۵۵ مینی‌بوس و ۱۵۴۰ سواری کرایه‌ای مشغول فعالیت هستند. همچنین ۸۰۴۱ راننده در استان و ۴۰۲۰ نفر در مشهد فعال هستند که به عنوان راننده‌های مسافربری دارای کارت هوشمند هستند و در بخش جاده‌ای نیز فعالیت خواهند کرد.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: ما ۱۰۰ درصد با کمبود ناوگان مواجه خواهیم شد، اما برای این کمبود تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کردیم و با جلساتی که در استانداری و فرمانداری برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که از شهرداری مشهد حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای سهولت حمل و نقل مسافران دریافت کنیم، همچنین قرار است شهرداری تهران هم به ما در این زمینه کمک کند. وی در خصوص یکی دیگر از اقدامات راهداری برای نوروز را شناسایی مسیرهای پرتردد و تقاضای شهرهای مختلف برای سفر به مشهد، عنوان کرد: اصفهان، تهران، مازندران و ۲ الی ۳ کلان‌شهر دیگر بیشترین تقاضا را برای سفر به مشهد دارند.

همچنین به ناوگان و ادارات کل راهدای استان تاکید شده مسافرانی که قصد عزیمت به مشهد را دارند حتما بلیت رفت و برگشت خود را همزمان تهیه کنند تا مشکلی برای تهیه بلیت، ازدحام در پایانه و تهیه ناوگان نداشته باشند. صحراگرد بیان کرد: استفاده از ناوگان مراکز تولیدی مانند ایران خودرو، باجگیران سرخس، ذوب‌آهن اصفهان و... از دیگر روش‌هایی است که در پیک سفرهای اربعین نیز از آن بهره بردیم؛ چراکه این ناوگان قابلیت تردد در جاده‌ها را دارند و از آنها در مسیرهای مورد نظر استفاده می‌کنیم. همچنین ناوگان شهرداری‌ها را برای مسافت‌های کوتاه مانند تربت‌حیدریه، سبزوار، نیشابور، گناباد و... که مسافت‌های درون استانی و کوتاه است، به کار خواهیم گرفت.

 

ارسال نظر