برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی یا قطع آب در تهران نداریم

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۰۳:۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۹۹۸۲۳
برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی یا قطع آب در تهران نداریم

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخبار منتشره درباره اعمال سهمیه‌بندی آب برای مشترکان را نادرست خواند و اعلام کرد: گرچه میزان مصرف بسیار بالا است اما برنامه‌ای برای قطع یا سهمیه‌بندی آب مشترکان نداریم.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌ها اخباری را منتشر کرده بودند که در آن اعمال محدودیت برای مشترکان تهرانی قید شده بود با پیگیری خبرنگار ایرنا مشخص شد این خبر واقعیت ندارد.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این زمینه اعلام کرد: گرچه میزان مصرف آب در ماه پایانی سال به دلیل تلاش برای تمیز کردن منازل از سوی شهروندان زیاد شده اما هیچ برنامه‌ای برای اعمال محدودیت آب از سوی شرکت آب و فاضلاب تدوین نشده و تامین آب با تلاش زیاد ادامه دارد.

آبفای تهران اعلام کرد: تنها محدودیتی که در تهران در بخش آب اعمال شده، برخورد بازدارنده با مشترکان بدمصرف است و براین اساس از ابتدای مهرماه تا امروز، قطع آب ۳۷ هزار مشترک بدمصرف تهرانی از ساعت ۹ تا ۱۷ و به‌صورت موقت انجام شده است تا این مشترکان نسبت به اصلاح روند مصرف خود اقدام کنند.

مناطق نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ استقرار مشترکان بدمصرف آب، در صدر نواحی پر مصرف تهران قرار دارند و نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف، رکورددار بدمصرفی آب در تهران است. البته باید توجه داشت که وضعیت منابع آبی در تهران چندان مطلوب نیست و میزان ذخایر آبی سدهای تهران، بالغ بر ۲۲۳ میلیون مترمکعب است که این میزان، نشان‌دهنده خالی بودن ۸۸ درصد ظرفیت مخازن سدهای پنج‌گانه تأمین آب تهران است.

همچنین در روزهای اخیر با مصرف لحظه‌ای ۵۳ هزار لیتر در ثانیه رکورد مصرف شکسته شده البته در ۲۴ ساعت گذشته، میزان پیک مصرف لحظه‌ای آب تهران در محدوده ۴۵ هزار لیتر در ثانیه بوده است با این وجود خبری از اعمال محدودیت یا جیره‌بندی آب برای مشترکان تهرانی وجود ندارد.

 

ارسال نظر