علت نامعادله عرضه و تقاضای سفرهای هوایی

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۲:۲۴:۵۵
کد خبر: ۱۹۹۶۲۹

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: کاهش ارزش پول ملی بازار عرضه و تقاضای صنعت حمل‌ونقل هوایی را از توازن ابتدایی خود خارج کرده است.

سعید ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمبود بلیت‌ هواپیما و عدم توازن در بازار اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که به دلایل مختلف از جمله کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارزهای خارجی که باعث بالا رفتن هزینه‌های اداره‌ شرکت‌های هواپیمایی شده و بازار عرضه و تقاضای صنعت حمل‌ونقل هوایی را از توازن ابتدایی خود خارج کرده است.  وی افزود: البته کاهش عرضه بلیت موجب افزایش بی‌رویه نرخ‌ها شده و این موضوع نیز کاهش ناوگان آماده به کار را در پی داشته است.

در نتیجه کاهش عرضه بلیت هواپیما روی کلیه مسیرها تاثیر داشته است که مشهد نیز از این موضوع مستثنی نیست. رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: از آنجایی که تقاضا برای سفر به مشهد به دلیل وجود بارگاه امام‌ رضا(ع) بیشتر است، این امر موجب افزایش نرخ بلیت هواپیما در ایام پیک به ویژه در مسیرهای خارجی شده و نرخ‌ها به صورت بی‌رویه در نوسان است. ولی‌زاده در خصوص تعداد بلیت‌های به فروش رسیده برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ به مشهد عنوان کرد: مرجع ارایه آمار شرکت‌های هواپیمایی است. همچنین تا این لحظه هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر کاهش خدمات و تعداد پروازها به دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ نشده است.

 

ارسال نظر