رویترز| فیس بوک که روزگاری تنها بهعنوان یک شبکه اجتماعی شناخته میشد، پس از خرید شرکت Oculus سازنده هدستهای واقعیت مجازی قصد دارد ۲۵۰میلیون دلار دیگر هم در این زمینه سرمایهگذاری کند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در جریان برگزاری کنفرانس توسعهدهندگان Occulus Connect 3 در سن خوزه امریکا در پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرد که بخش عمده این مبلغ صرف تهیه محتوای جدید کاربردی برای استفاده کاربران هدستهای واقعیت مجازی میشود.
فیس بوک قبلا هم ۲۵۰میلیون دلار در زمینه تهیه محتوا برای این هدستها سرمایهگذاری کرده بود و میگوید هدف اصلی آن گسترش سریع استفاده از هدستهای مذکور است، زیرا اگر محتوای مناسبی برای هدستهای واقعیت مجازی وجود نداشته باشد، مردم به خرید این محصولات گرانقیمت علاقهیی نشان نمیدهند.
زاکربرگ در این مورد گفته است: ما باید نرمافزارهایی بسازیم که طرز فکر ما و شیوه پردازش جهان در ذهنمان را از طریق این دستگاهها نشان دهد.
وی همچنین نمونه اولیه یک هدست بیسیم Oculus Rift را در این نشست در معرض دید علاقهمندان قرار داده است که بدون نیاز به اتصال به رایانه یا گوشی هوشمند عمل میکند و در عمل یک رایانه شخصی قدرتمند با قابلیت نمایش تصاویر سهبعدی جذاب محسوب میشود. این هدست از یک دوربین برای موقعیتیابی مکانی کاربر خود استفاده میکند و البته هنوز تا تکمیل آن راه درازی در پیش است. اما فیسبوک مدعی است دقت این هدست در حد یک میلی متر است و لذا میتوان از آن برای بازی، اجرای برنامههای حرفهیی و... استفاده کرد.