كاميونهاي بالاي ۵٠ سال از رده خارج ميشوند
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تا پايان برنامه هفتم بايد ٨۵ هزار دستگاه ناوگان باري نوسازي شود كه كار بسيار بزرگي است و در مرحله اول كاميونهاي بالاي ۵٠ سال از رده خارج ميشوند كه تعداد آن حدود ١۵ هزار دستگاه كشنده است.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: تا پايان برنامه هفتم بايد ٨۵ هزار دستگاه ناوگان باري نوسازي شود كه كار بسيار بزرگي است و در مرحله اول كاميونهاي بالاي ۵٠ سال از رده خارج ميشوند كه تعداد آن حدود ١۵ هزار دستگاه كشنده است. رضا اكبري، در گفتوگو با ايلنا درباره نوسازي ناوگان باري كشور و تعيين تكليف ناوگان مازاد فرسوده، اظهار كرد: در اين باره دولت با محوريت سازمان حفاظت از محيط زيست در حال تهيه آيين نامهاي است كه به زودي هم به تصويب ميرسد كه به استناد اين قانون محدوديتهايي براي ناوگان فرسوده اعمال ميشود. او ادامه داد: البته در كنار اين محدوديتها يكسري مشوقها و تسهيلات براي نوسازي اين ناوگان در نظر گرفته شده است. يعني همزمان با اعمال محدوديتها براي ناوگان فرسوده، تسهيلاتي براي نوسازي ناوگان هم به اجرا ميرسد. معاون وزير راه و شهرسازي گفت: معتقدم اين آييننامه ميتواند نقطه عطفي براي نوسازي ناوگان باشد، تسهيلات اين قانون نوسازي ناوگان از سوي وزارت نفت ارايه ميشود و هزينههاي آن هم از محل صرفه جويي سوخت برميگردد و همزمان توليد داخل هم رونق ميگيرد و كشندههاي فرسوده از شبكه حمل و نقل خارج خواهد شد. اكبري در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان از ناوگان مشمول اجراي عمليات نوسازي خواهد شد، افزود: تا پايان برنامه هفتم بايد ٨۵ هزار دستگاه ناوگان باري نوسازي شود كه كار بسيار بزرگي است و در مرحله اول كاميونهاي بالاي ۵٠ سال از رده خارج ميشوند كه تعداد آن حدود ١۵ هزار دستگاه كشنده است.
