علت مخالفت آموزش و پرورش با تعطيلي مدارس
سخنگوي وزارت آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه تعطيلي مدارس راهكار موثري براي كاهش آلودگي هوا نيست، گفت: آموزش حضوري جايگزينپذير نيست و تعطيليهاي اضطراري موجب لطمه به كيفيت يادگيري ميشود.
سخنگوي وزارت آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه تعطيلي مدارس راهكار موثري براي كاهش آلودگي هوا نيست، گفت: آموزش حضوري جايگزينپذير نيست و تعطيليهاي اضطراري موجب لطمه به كيفيت يادگيري ميشود. علي فرهادي در خصوص نظر آموزش و پرورش با تعطيلي مدارس در شرايط آلودگي هوا و اضطراري گفت: هيچ متخصص آموزش و پرورشي راضي به تعطيلي آموزش حضوري نيست چون آموزش حضوري بسيار موثر است و عموما در كارگروههاي مختلف تلاش كرديم كه مدارس به سمت تعطيلي نروند و آلايندگي هوا ريشهاي و از روشهاي ديگري حل شود. وي با بيان اينكه تعطيلي مدارس راه موثري براي كاهش آلايندگي نيست و در چند روز فقط مقداري با كاهش تردد همراه است افزود: اينكه ميگوييم مخالف تعطيلي مدارس و آموزش حضوري هستيم، بدين دليل است كه نگران كمبود زمان آموزش هستيم؛ زماني كه چند روز مدرسه تعطيل شود، زمان آموزش حضوري با آموزش مجازي جابهجا شده و قطعا اين دو با هم متفاوتند، بنابراين آموزش مجازي نميتواند جاي آموزش حضوري را بگيرد و اصلا تصميم مناسبي نيست. سخنگوي وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم تامين بودجه اپليكيشن شاد در جهت ارتقاي زيرساختهاي فني بهرغم دستور سال گذشته رياست جمهور اظهار كرد: در قانون بودجه سال گذشته براي شاد بودجهاي لحاظ نشده بود و بخش زيرساختي آن را همراه اول تاكنون انجام داده؛ در لايحه قانون بودجه امسال پيشنهاد شده و اميدواريم مصوب شود.
