كاربران «چت‌جي‌پي‌تي» مي‌توانند خواروبار بخرند

۱۴۰۴/۰۹/۱۹ - ۰۲:۰۱:۱۵
کد خبر: ۳۶۹۲۳۷

كاربران «چت‌جي‌پي‌تي» اكنون مي‌توانند بدون ترك كردن گفت‌وگو با چت‌بات، خواروبار مورد نياز خود را خريداري كنند.

به گزارش ايسنا، «اوپن‌اي‌آي»و «اينستاكارت» در حال راه‌اندازي تجربه خريد مواد غذايي در«چت‌جي‌پي‌تي» هستند كه به كاربران امكان مي‌دهد تا بدون ترك رابط چت، فهرست مواد غذايي مورد نظر خود را تهيه كنند و خريد خود را انجام دهند. به نقل از تك كرانچ، اين برنامه براساس همكاري موجود بين اوپن‌اي‌آي و اينستاكارت بنا شده است. بيش از دو سال پيش، اينستاكارت يك گزينه جست‌وجوي هوش مصنوعي درون برنامه‌اي را با پشتيباني چت‌جي‌پي‌تي راه‌اندازي كرد كه به خريداران كمك مي‌كند تا درباره اينكه براي شام چه چيزي درست كنند يا چگونه محدوديت‌هاي غذايي را رعايت كنند، سوال بپرسند. به نظر مي‌رسد رابطه‌ بين اوپن‌اي‌آي و اينستاكارت پس از آن عميق‌تر شده است كه «فيدجي سيمو»، مديرعامل سابق اينستاكارت و عضو پيشين هيات‌مديره اوپن‌اي‌آي در ماه مه به عنوان مديرعامل بخش برنامه‌ها به اين شركت پيوست. تجارت عامل‌محور - استفاده از برنامه‌هاي هوش مصنوعي براي انجام دادن تحقيقات خريد و خريد كردن از طرف كاربر- اولويت كنوني اوپن‌اي‌آي است. جديدترين توسعه اوپن‌اي‌آي بر ساخت برنامه‌ها در چت‌جي‌پي‌تي متمركز بود. در يك پيش‌نمايش اوليه براي توسعه‌دهندگان، ادغام چت‌جي‌پي‌تي با پلتفرم‌هايي مانند Booking.com، «كانوا»، «كورسرا»، «اكس‌پديا»، «فيگما»، «اسپاتيفاي» و «زيلو» آغاز شد. از آن زمان، اوپن‌اي‌آي همكاري‌هاي بيشتري را با شركت‌هاي «تارگت»، «اينتويت» و ديگران اعلام كرده است. پيش از فصل خريد تعطيلات امسال، دو شركت اوپن‌اي‌آي و «پرپلكسيتي» از ويژگي‌هاي درون‌برنامه‌اي رونمايي كردند كه به كاربران در تصميم‌گيري درباره خريد محصولات كمك مي‌كند.  بدين‌ترتيب، كاربران مي‌توانند از چت‌جي‌پي‌تي بخواهند تا به آنها در يافتن بهترين لپ‌تاپ مطابق با معيارهايشان كمك كند. شركت «ادوبي» پيش‌بيني كرده است كه خريد آنلاين با كمك هوش مصنوعي در اين فصل تعطيلات، ۵۲۰ درصد رشد خواهد كرد.