«فلايتيو» بايد بدهي‌هاي مسافران را تسويه كند

۱۴۰۴/۰۹/۱۳ - ۰۲:۰۴:۲۳
کد خبر: ۳۶۸۴۳۴

معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: تعليق به معناي تعطيلي فلايتيو نيست، شركت تا زمان تسويه كامل بدهي مسافران حق ايجاد تعهد جديد ندارد و سازمان به صورت مستمر پيگير حقوق مردم است

.حميدرضا صانعي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آخرين وضعيت تعليق پروانه فعاليت شركت خدمات مسافرت هوايي «فلايتيو»، گفت: ما علاوه بر دغدغه درباره احتمال بروز تخلفات، نگراني جدي نسبت به تداوم حيات اقتصادي اين مجموعه‌ها نيز داريم.او افزود: به‌هرحال يك استارتاپ مرتبط با صنعت هوانوردي وقتي به چنين وضعيتي دچار مي‌شود، بايد بتواند از بحران عبور كند و اين موضوع براي ما از دو جهت ايجاد نارضايتي و نگراني مي‌كند؛ هم از سمت مردم و هم از جهت مديريت بازار حمل‌ونقل هوايي.صانعي بيان كرد: تعليق يك شركت به معناي تعطيلي آن نيست. تعليق يكي از ابزارهاي نظارتي سازمان هواپيمايي كشوري است كه با استفاده از آن اطمينان پيدا مي‌كنيم تعهدات جديد براي شركت ايجاد نشود و اين مجموعه درگير فروش و ايجاد مسووليت تازه نگردد. در مقابل، شركت بايد با منابع موجود خود نسبت به جبران تعهدات گذشته اقدام كند.معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: ما به‌صورت مستمر با مسوولان مجموعه در تماس هستيم. دفتر تخصصي سازمان و حتي شخصا نيز به موضوع ورود كرده‌ام تا اطمينان حاصل شود حقوق مردم پرداخت مي‌شود و مسافران بدون دغدغه به حق خود مي‌رسند.پروانه فعاليت شركت خدمات مسافرت هوايي «دور پرواز (فلايتيو) » به‌دليل احراز تخلفات و شكايات متعدد در سامانه حقوق مسافر، براي مدت يك ماه تعليق شد. سازمان هواپيمايي تاكيد كرده است كه فعاليت فلايتيو پس از پايان دوره تعليق تنها در صورت احراز شرايط لازم و رعايت كامل مفاد آيين‌نامه امكان‌پذير خواهد بود.