توضيحات اتاق اصناف تهران درباره تداخل صنفي حوزه گارانتي و رجيستري تلفن‌همراه

۱۴۰۴/۰۹/۱۱ - ۰۱:۳۴:۳۸
کد خبر: ۳۶۸۱۲۲

رييس اتاق اصناف تهران توضيحاتي در خصوص تداخل صنفي حوزه گارانتي و رجيستري تلفن همراه ارايه كرد.

به گزارش تسنيم، در تاريخ 13 آبان‌ماه، حميدرضا رستگار، رييس اتاق اصناف تهران، طي مكاتبه‌اي با رييس اتحاديه صنف فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي و تصويري، تلفن همراه و لوازم جانبي، با اشاره به تداخل صنفي در حوزه خدمات پس از فروش، تعميرات، برگزاري جلسات كميسيون حل اختلاف و تشخيص و همچنين مباحث مطرح‌شده در جلسه هيات رييسه اتاق اصناف، اعلام كرد كه امور مربوط به گارانتي و رجيستري در زمره وظايف اين اتحاديه قرار دارد. در اين نامه همچنين اشاره شده بود، كه اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي و تصويري وتلفن همراه بر اساس كد ايسيك 642113 و اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي بر اساس كد ايسيك 526074 مجاز به ارايه خدمات در حوزه‌هاي مرتبط هستند. همچنين در پايان اين مكاتبه تأكيد شده است موارد مربوط به گارانتي كه توسط شركت‌هاي واردكننده يا توليدكننده ارايه مي‌شود نيز ارايه آن جزو وظايف اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي، تصويري و تلفن همراه ميباشد. حالا رستگار در واكنش به اين نامه كه هم‌اكنون حدود يك ماه از آن مي‌گذرد توضيحاتي ارايه كرده است؛   اين نامه هيچ گونه ارتباطي با رسته خدمات پس از فروش تلفن همراه نداشته و به هيچ‌وجه شامل كد آيسيك 526073 نمي‌شود. رسته خدمات پس از فروش تلفن همراه كد آيسيك (526073) همچنان تحت نظارت اتحاديه مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران است. تأكيد مي‌گردد: اين رسته يك رسته مستقل رسمي و داراي كد آيسيك مشخص است. مرجع قانوني آن اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي تهران ميباشد. هيچ مصوبه‌اي از سوي كميسيون تشخيص با هيات عالي نظارت مبني بر انتقال آن صادر نشده است.