شكايت كاربران از شبكه‌هاي ارتباطي افزايش يافت

۱۴۰۴/۰۹/۰۵ - ۰۳:۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۶۷۲۹۴

بر اساس گزارش رگولاتوري در تابستان ۱۴۰۴، آمار وضعيت شكايت كاربران از حوزه ارتباطات سير صعودي داشته است.

به گزارش مهر، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) به تازگي در فصلنامه آماري شاخص‌هاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات تابستان ۱۴۰۴ به بررسي تفصيلي و آماري وضعيت ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور پرداخته است. گزارش مذكور وضعيت شاخص‌هاي مختلف كيفيت شبكه‌هاي ثابت و پهن‌باند را از جنبه‌هاي مختلف به صورت فصلي مورد بررسي قرار مي‌دهد. بر اساس گزارش فصلنامه آماري شاخص‌هاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات تابستان ۱۴۰۴، شكايات حوزه سيار و ثابت در سه ماهه دوم سال جاري، به ترتيب ۱۲ هزار و ۵۹۴ و ۱۷ هزار و ۲۵۴ مورد بوده است. به عبارت ديگر، حدود ۲۱ درصد از شكايت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سيار و ۲۸ درصد باقيمانده مربوط به حوزه ثابت بوده است. همچنين تعداد شكايات ثبت شده مشتركان پهن باند ثابت و سيار ۵۱ درصد بوده است. با اين حال شكايات ثبت شده در خصوص شبكه‌هاي ارتباطي در تابستان ۱۴۰۴، نسبت به بازه زماني مشابه در سال ۱۴۰۳، افزايش محسوسي يافته است و به‌طور كلي، اين آمار از بهار سال ۱۴۰۴ افزايش يافته است.