شكايت كاربران از شبكههاي ارتباطي افزايش يافت
بر اساس گزارش رگولاتوري در تابستان ۱۴۰۴، آمار وضعيت شكايت كاربران از حوزه ارتباطات سير صعودي داشته است.
به گزارش مهر، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) به تازگي در فصلنامه آماري شاخصهاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات تابستان ۱۴۰۴ به بررسي تفصيلي و آماري وضعيت ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور پرداخته است. گزارش مذكور وضعيت شاخصهاي مختلف كيفيت شبكههاي ثابت و پهنباند را از جنبههاي مختلف به صورت فصلي مورد بررسي قرار ميدهد. بر اساس گزارش فصلنامه آماري شاخصهاي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات تابستان ۱۴۰۴، شكايات حوزه سيار و ثابت در سه ماهه دوم سال جاري، به ترتيب ۱۲ هزار و ۵۹۴ و ۱۷ هزار و ۲۵۴ مورد بوده است. به عبارت ديگر، حدود ۲۱ درصد از شكايت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سيار و ۲۸ درصد باقيمانده مربوط به حوزه ثابت بوده است. همچنين تعداد شكايات ثبت شده مشتركان پهن باند ثابت و سيار ۵۱ درصد بوده است. با اين حال شكايات ثبت شده در خصوص شبكههاي ارتباطي در تابستان ۱۴۰۴، نسبت به بازه زماني مشابه در سال ۱۴۰۳، افزايش محسوسي يافته است و بهطور كلي، اين آمار از بهار سال ۱۴۰۴ افزايش يافته است.
