فروش برنج یارانه‌ای ۶۶ هزار تومانی به نرخ ۲۰۰ به هزار تومان/ توزیع هوشمند می‌شود

۱۴۰۴/۰۹/۰۲ - ۱۷:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۶۷۰۲۶

با وجود اختصاص ارز ۲۸ هزار تومانی و نرخ مصوب ۶۶ هزار تومان برای برنج وارداتی، این محصول تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. رئیس سازمان بسیج اصناف با انتقاد از این وضعیت، از اجرای قریب‌الوقوع برنامه توزیع هوشمند کالا‌های اساسی خبر داد.

فروش برنج یارانه‌ای 66 هزار تومانی به نرخ 200 به هزار تومان/ توزیع هوشمند می‌شود

اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، اظهار داشت: با این همه گرفتاری که دولت دارد، ارز 28 هزار تومانی به واردات برنج اختصاص می‌یابد  تا مردم این محصول را با قیمت مناسب خریداری و از منابع  آن بهره مند شوند اما این مهم روی نمی‌دهد.

وی افزود: طبق مصوبه تنظیم بازار مردم باید بتوانند هر کیلوگرم برنج  وارداتی را 66 هزار تومان خریداری کنند اما این محصول در بازار  تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

معاون وزیر کشاورزی: تنها 8 هکتار جنگل الیت درگیر آتش شده/نیاز به کمک خارجی نداریم

برنامه توزیع هوشمند کالاهای اساسی

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: بسیج در کنار و همراه اصناف است و برنامه‌هایی برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی وجود دارد که در روزهای آینده اجرا می‌شود. 

وی در آیین راه‌اندازی بسیج تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای،با تشریح نقش بسیج در مدیریت جنگ دوازده روزه اظهار داشت: در ایام جنگ  دوازده روزه و اعمال فشار حداکثری اقتصادی علیه ملت ایران، بدون هیچ‌گونه کمبود اساسی بازار اداره شد و این موضوع نشان داد دشمن در جنگ اقتصادی شکست خورده است.

وی افزود: در روزهایی که برخی اختلالات در توزیع کالا رخ می‌داد، مسئولان قرارگاه‌های عملیاتی بسیج در کنار مدیران بخش‌های مختلف مستقر بودند و همین موضوع آرامش قابل‌توجهی ایجاد کرد تا همه امور در مسیر طبیعی دنبال شود و کمبودها بلافاصله جبران گردد.

رئیس سازمان بسیج اصناف اظهار داشت: در حالی‌که در گذشته کشور با قحطی‌های شدید در زمان جنگ جهانی مواجه شد و حتی بین 7 تا 9 میلیون نفر جان خود را از دست دادند، امروز با وجود حملات و فشارهای اقتصادی گسترده، وضعیت توزیع و تأمین کالا مدیریت شد.

نقش بسیج اصناف در تأمین کالا طی جنگ اقتصادی

به گفته وی، در همین جنگ اخیر، به درخواست برخی فروشگاه‌ها، نیروهای کمکی اعزام شد تا فرایند تأمین و تخلیه کالا تسریع شود. از تهران کالا به سرعت به فروشگاه‌های دچار کمبود ارسال می‌شد.

حسن‌پور با اشاره به نمونه‌ای از مدیریت بحران در یک مقطع، یادآور شد: در اوج جنگ، شهرستان قم با کمبود برخی اقلام مواجه شد که بلافاصله موضوع به مسئولان مربوطه گزارش شد و مشکل در مدت کوتاهی برطرف گردید.

وی ادامه داد: این تجربه نشان می‌دهد ظرفیت شبکه اصناف و بسیج در سراسر کشور می‌تواند در مواقع بحران نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و باید این توانمندی به‌طور جدی تقویت شود.

به‌گفته رئیس سازمان بسیج اصناف، «عدالت در توزیع کالا و بهره‌مندی همه مردم از منافع کشور، محور اصلی اقدامات ماست و باید با اتحادیه‌های مشابه برای برنامه‌ریزی مشترک همکاری کرد.»

حسن‌پور در پایان تأکید کرد: فعالان اقتصادی که منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهند، چه عضو بسیج باشند و چه نباشند، در حقیقت روحیه بسیجی دارند و در شرایط جنگ اقتصادی با تمام توان در کنار مردم ایستادند.

انتهای پیام/