نقشه راه ارتقاي مهارتهاي خواندن و نوشتن دانشآموزان تدوين شد
معاون آموزش ابتدايي وزارتآموزش و پرورش از تدوين نقشه راه براي ارتقاي مهارتهاي خواندن و نوشتن دانشآموزان خبر داد و گفت: هدف ارتقاي مهارتهاي سواد پايه بهويژه در خواندن، نوشتن، علوم و رياضي براي دانشآموزان مقطع ابتدايي است.
معاون آموزش ابتدايي وزارتآموزش و پرورش از تدوين نقشه راه براي ارتقاي مهارتهاي خواندن و نوشتن دانشآموزان خبر داد و گفت: هدف ارتقاي مهارتهاي سواد پايه بهويژه در خواندن، نوشتن، علوم و رياضي براي دانشآموزان مقطع ابتدايي است. رضوان حكيمزاده افزود: اگر دانشآموزان درك درستي از زبان و مهارتهاي زباني نداشته باشند، در ساير حوزههاي آموزشي از جمله رياضي و علوم نيز با مشكل مواجه خواهند شد. معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تدوين الگوهاي عملياتي و قابل اجرا در كلاسهاي درس، تصريح كرد: انتظار از دبيرخانه ملي آزمونهاي بينالمللي تيمز و پرلز (سنجش پيشرفت رياضيات و علوم در پايه) اين است كه مسير مشخص و گامبهگامي براي ارتقاي مهارتهاي زباني دانشآموزان، معلمان و والدين طراحي كند. حكيمزاده با تأكيد بر لزوم بهرهگيري از ظرفيتهاي داخلي و همكاري با نهادهاي مرتبط مانند كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و نهاد كتابخانههاي عمومي، گفت: معلمان توانمند و منابع ارزشمندي در نظام آموزشي فعاليت دارند كه بايد از تجارب آنها بهره ببريم. معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به نقش فناوري در تسهيل فرآيند يادگيري خاطرنشان كرد: فناوري لزوما به معناي تجهيزات پيشرفته نيست، بلكه استفاده هوشمندانه از ابزارهاي ساده نيز ميتواند به ارتقاي كيفيت آموزش كمك كند.
