قابليت چت جي‌پي‌تي براي رقابت با گوگل شاپ و آمازون

۱۴۰۴/۰۷/۰۹ - ۰۱:۰۸:۱۳
کد خبر: ۳۵۹۶۶۰

كاربران چت جي‌پي‌تي در امريكا اكنون مي‌توانند هنگام گفت‌وگو از پلتفرم‌هاي ‌اتسي و شاپيفاي خريد كنند.

كاربران چت جي‌پي‌تي در امريكا اكنون مي‌توانند هنگام گفت‌وگو از پلتفرم‌هاي ‌اتسي و شاپيفاي خريد كنند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از تك‌كرانچ، چنين تحولي نشان‌دهنده گام بعدي در آينده خريد آنلاين براي مصرف‌كنندگان و پلتفرم‌هايي است كه كشف محصول، توصيه و پرداخت‌ها ‌را برعهده دارند. به بيان ديگر اوپن‌اي‌آي احتمالا در مسيري قرار دارد كه كنترل قدرت در حوزه تجارت الكترونيك را تغيير خواهد داد. ويژگي جديد پرداخت فوري (Instant Checkout) اوپن‌اي‌آي براي كاربران مدل‌هاي ‌چت جي‌پي‌تي پرو، پلاس و رايگان كه از فروشندگان اتسي مستقر از در امريكا خريد مي‌كنند، فعال شده است. اين درحالي است كه بيش از يك ميليون فروشندگان شاپيفاي مانند گلاسير، اسكيمز، اسپنكس و ووري به زودي به اين قابليت مجهز مي‌شوند. پرداخت فوري براساس ويژگي‌هاي ‌خريد پيشين چت جي‌پي‌تي بنا شده كه محصولات، عكس‌ها، نقدها، قيمت‌ها ‌و لينك‌هاي ‌مستقيم به فروندگان را در پاسخ به سوالات مرتبط با خريد مانند «براي دوستم كه سراميك دوست دارد، چه بخرم؟ «يا» بهترين كتاني‌ها ‌براي محل كار» نشان مي‌داد. اكنون كاربران به جاي رها كردن گفت‌وگو با هوض مصنوعي مي‌توانند روي گزينه «خريد» براي تاييد سفارش، بارگيري و جزييات پرداخت كليك كنند. گزينه‌ها ‌براي تكميل خريد شامل اپل پي، گوگل‌پي، استرايپ يا كارت اعتباري مي‌شود. سال گذشته شركت پرپلكسيي ويژگي خريد و پرداخت در چت را ارايه كرد. مايكروسافت نيز تحت طرح Copilot Merchant به فروندگان امكان ايجاد قابليت‌هاي ‌يك فروشگاه را مي‌دهد. اين نوع از تجربيات پتانسيل ايجاد تحوليل در شيوه خريد آنلاين دارند. چنين روندي از موتورهاي جست‌وجو مانند گوگل و پلتفرم‌هاي ‌تجارت الكترونيك مانند آمازون به سمت دستياران مكالمه‌اي با پيشنهادهاي سفارشي شده، مقايسه‌ها ‌و فرايندهاي پرداخت آسان‌تر گذر مي‌كند.