آييننامه جديد رتبهبندي معلمان در صف رفع ايرادات
سخنگوي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوين آييننامه جديد ارتقاي رتبهبندي معلمان تا اول مهرماه در اين خصوص گفت: آييننامه جديد مبتني بر ارتقاء و اصلاح آييننامه قبلي تدوين شده است كه به محض اعلام دولت و تصويب آن در هيات وزيران، مبناي عمل است.
سخنگوي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوين آييننامه جديد ارتقاي رتبهبندي معلمان تا اول مهرماه در اين خصوص گفت: آييننامه جديد مبتني بر ارتقاء و اصلاح آييننامه قبلي تدوين شده است كه به محض اعلام دولت و تصويب آن در هيات وزيران، مبناي عمل است. معلماني كه تازه وارد آموزش و پرورش ميشوند براساس اين آييننامه حائز رتبه ميشوند؛ همچنين رتبهبندي فرهنگياني كه در مرحله ارتقا هستند نيز بر اين اساس خواهد بود. علي فرهادي در خصوص صحبت وزير آموزش و پرورش مبني بر تدوين آييننامه ارتقاي رتبهبندي معلمان تا اول مهرماه گفت: رتبهبندي معلمان به مرحله ارتقا رسيده؛ لذا بحث تثبيت و زمان فعاليت چهار سال در مناطق روستايي و پنج سال در مناطق ديگر براي اينكه معلم بتواند تقاضاي ارتقاي رتبه داشته باشد، سپري شده است؛ اكنون آييننامه جديد رتبهبندي مبتني بر ارتقا و اصلاح آييننامه قبلي را تدوين كردهايم. وي با بيان اينكه اين امر در اختيار دولت قرار داده شده و در كميسيون مديريت و سرمايه انساني دولت نيز مطرح شده است افزود: جلسات زيادي صرف و ايراداتي بر آن وارد شده است. كارگروهي متشكل از آموزش و پرورش، سازمان اداري استخدامي و سازمان برنامه و بودجه تشكيل شده تا ابهامات و ايرادات را رفع و سپس مجددا در اختيار دولت قرار ميدهيم تا قبل از مهرماه نهايي شود و مبناي عمل رتبهبندي قرار بگيرد. سخنگوي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آييننامه جديد به محض اعلام دولت و تصويب آن در هيات وزيران، مبناي عمل است ادامه داد: معلماني كه تازه به آموزش و پرورش وارد ميشوند براساس اين آييننامه حائز رتبه ميشوند؛ همچنين رتبهبندي فرهنگيان ديگر كه در مرحله ارتقاء هستند نيز، بر اين اساس خواهد بود. فرهادي به تفاوتهاي خوب ايجاد شده اشاره كرد و گفت: در آييننامه قبلي معلم براي بدو ورود بايد مدارك ارايه ميداد و رتبه ميگرفت اما اكنون به محض اينكه معلم وارد و مدرك كارشناسي داشته باشد، به وي رتبه مربي آموزشيار تعلق ميگيرد كه براي رتبههاي بالاتر در وزارت علوم هم همين طور است.
