دوازدهمین نمایشگاه نوشیدنی و صنایع وابسته آغاز به کار کرد / ۱۳ درصد رشد صادرات و ۶ درصد افزایش تولید در صنعت نوشیدنی
دوازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته افتتاح شد. شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در حاشیه این نمایشگاه به بررسی روند رشد صنعت نوشیدنی، برنامههای حمایتی وزارتخانه برای تأمین مواد اولیه و اقدامات ویژه برای پشتیبانی از حملونقل و تأمین سوخت این صنعت پرداخت.

به گزارش تجارت نیوز، صبح امروز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۴، دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته با حضور ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزیر صمت، نمایندگان نهادهای صنفی، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حوزه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
در حاشیه این نمایشگاه شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به سطح بالای برگزاری این رویداد گفت: مردم با نمایشگاهی منظم با دکوراسیون حرفهای و گفتوگوهای موثر در بخش تجاری مواجه میشوند حضور پرشور بازدیدکنندگان نیز نشان از جایگاه قابل توجه این صنعت در کشور دارد.
در جنگ ۱۲ روزه هم هیچ محدودیتی در تأمین و عرضه به وجود نیامد
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با مروری بر تاریخچه رشد صنعت نوشیدنی در ایران اظهار کرد: در دوران جنگ ۱۲ روزه این صنعت با رشد چشمگیری در تولید مواجه بود، اما در تأمین و عرضه هیچگونه محدودیتی بهویژه در بخش آبمعدنی در قفسهها ایجاد نشد.
او با تأکید بر نقش حمایتی وزارت صمت از این صنعت افزود: برای تأمین مواد بستهبندی مانند پت (PET)، هماهنگیهای لازم صورت گرفته است. همچنین برای حملونقل محصولات این صنعت، خطوط ویژهای برای تأمین سوخت در نظر گرفته شده تا وقفهای در زنجیره تأمین ایجاد نشود.
در سال گذشته صنعت نوشیدنی ۱۳ درصد رشد صادرات و ۶ درصد افزایش تولید داشت
شیخ با اشاره به عملکرد مثبت صنعت نوشیدنی در سال گذشته گفت: در سال گذشته، این صنعت موفق به ثبت ۱۳ درصد رشد صادرات و ۶ درصد افزایش تولید شده است. در سهماهه نخست امسال نیز روند رشد ادامه داشته و چشمانداز امیدوارکنندهای در پیش است.
معاون وزیر صمت در پایان تأکید کرد: صنعت نوشیدنی کشور، صنعتی مهم، متنوع و رقابتی در سطح جهانی است. ذخایر آب معدنی و مواد اولیه از جمله پت و افزودنیهای مورد نیاز را برآورد و برای تأمین پایدار آن برنامهریزی شده است. در حال حاضر، تمامی زیرشاخههای این صنعت با رشد تولید همراه هستند.
حضور بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و بینالمللی
نمایشگاه نوشیدنیها با مشارکت بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و بین المللی و ارائه بیش از ۴۵۰ برند معتبر در فضایی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع، میزبان جدیدترین محصولات، تجهیزات، فناوری ها و خدمات صنعت نوشیدنی است. سالن های ۶، ۷، ۸، ۹ و فضای باز نمایشگاه به این رویداد اختصاص یافته و از نخستین ساعات صبح امروز، مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
یکی از بخش های شاخص این دوره، پاویون تخصصی قهوه است که با حضور برندهای برتر داخلی و خارجی و عرضه تجهیزات حرفهای دمآوری و فرآوری قهوه به عنوان بزرگترین نمایشگاه قهوه ایران شناخته می شود. همچنین کارگاه های آموزشی رایگان در حوزه باریستا، بارتندری و میکسولوژی، با حضور اساتید برجسته داخلی و بین المللی در سالن های هشت و نه برگزار می شود و مورد توجه جدی علاقهمندان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.
این رویداد با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران، انجمن تولیدکنندگان نوشیدنی، اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، مدرسه قهوه ایران و دیگر نهادهای صنفی و تخصصی برگزار شده و به گفته کارشناسان، نقش مهمی در ارتقای استانداردهای تولید، معرفی توان داخلی، تسهیل صادرات و توسعه برند ملی ایفا خواهد کرد.
نمایشگاه تا روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از این رویداد تخصصی بازدید کنند.
برای مطالعه بیشتر صفحه بازار کالا را در تجارتنیوز دنبال کنید.
