رپرتاژ آگهي

چرا کسب‌وکارها به شرکت‌های معتمد مالیاتی مانند ریما نیاز دارند؟

۱۴۰۴/۰۲/۲۹ - ۱۱:۴۲:۰۱
کد خبر: ۳۴۳۵۵۰
چرا کسب‌وکارها به شرکت‌های معتمد مالیاتی مانند ریما نیاز دارند؟

به دنبال اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با رویکرد مالیات ستانی عادلانه با استفاده از فناوری های نوین و همچنین با پیچیده‌تر شدن قوانین و مقررات مالیاتی و افزایش الزامات قانونی برای کسب‌وکارها، نیاز به شرکت‌هایی که بتوانند خدمات نوین مالیاتی جامع و مطمئنی ارائه دهند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از این رو سازمان امور مالیاتی کشور به منظور اجرای درست قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اطمینان پیدا کردن از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی و سهولت مودیان در انجام تکالیف قانونی ناشی از اجرای قانون مذکور، با انجام فراخوان و تعریف ضوابط و  الزامات حقوقی و فنی و ارزیابی شرکت های متقاضی نسبت به ارائه مجوز معتمد مالیاتی اقدام نمود. شرکت معتمد مالیاتی راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان (ریما) به عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی که دارای مجوز رسمی از سازمان امور مالیاتی می‌باشد، با هدف تسهیل فرآیندهای مالیاتی و ارائه خدمات بهینه به کسب‌وکارها و مودیان مالیاتی در سطح کشور، فعالیت می‌کند.

به دنبال اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با رویکرد مالیات ستانی عادلانه با استفاده از فناوری های نوین و همچنین با پیچیده‌تر شدن قوانین و مقررات مالیاتی و افزایش الزامات قانونی برای کسب‌وکارها، نیاز به شرکت‌هایی که بتوانند خدمات نوین مالیاتی جامع و مطمئنی ارائه دهند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از این رو سازمان امور مالیاتی کشور به منظور اجرای درست قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اطمینان پیدا کردن از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی و سهولت مودیان در انجام تکالیف قانونی ناشی از اجرای قانون مذکور، با انجام فراخوان و تعریف ضوابط و  الزامات حقوقی و فنی و ارزیابی شرکت های متقاضی نسبت به ارائه مجوز معتمد مالیاتی اقدام نمود. شرکت معتمد مالیاتی راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان (ریما) به عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی که دارای مجوز رسمی از سازمان امور مالیاتی می‌باشد، با هدف تسهیل فرآیندهای مالیاتی و ارائه خدمات بهینه به کسب‌وکارها و مودیان مالیاتی در سطح کشور، فعالیت می‌کند.

شرکت معتمد ریما

شرکت معتمد مالیاتی چیست؟

شرکت‌های معتمد مالیاتی شرکت هایی هستند که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور پس از انجام ارزیابی و اطمینان از رعایت کلیه الزامات موضوع شرایط اخذ مجوز معتمد مالیاتی (بر اساس شرایط دریافت مجوز اعلامی در درگاه ملی مجوزها به آدرس Mojavez.ir) موفق به اخذ مجوز شده اند تا در زمان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و فراگیر شدن آن بر اساس فراخوان های سازمان امور مالیاتی نسبت به همراهی و تسهیل  انجام تکالیف قانونی مودیان حقوقی و حقیقی و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان در کنار مودیان حقوقی و حقیقی حضور داشته باشند. در واقع می‌توان گفت شرکت‌های معتمد مالیاتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در ایران ایجاد شده‌اند و به عنوان پلی میان مودیان و سازمان امور مالیاتی عمل می‌کنند.

وظایف و مسئولیت‌های اصلی شرکت معتمد مالیاتی:

  • ثبت اطلاعات مالی مودیان
  • تضمین امنیت و صحت اطلاعات
  • ارائه خدمات نرم‌افزاری موضوع مجوز معتمد مالیاتی نوع اول
  • ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و پشتیبانی فنی به مودیان در چارچوب مجوز معتمد مالیاتی نوع اول و دوم
  • کنترل و اعتبارسنجی دیتاهای ثبت شده صورتحساب الکترونیکی از سمت مودیان
  • به‌روزرسانی و نگهداری سامانه‌ معتمد مالیاتی متصل به کارپوشه مودیان بر اساس آخرین دستورالعمل های سازمان امور مالیاتی

نکات مهم در رابطه با شرکت معتمد مالیاتی:

  • این شرکت‌ها در ثبت و صدور صورت‌حساب الکترونیکی به مودیان حقیقی و حقوقی کمک می‌کنند.
  • پرسنل این شرکت‌ها می بایست اشراف کامل بر قوانین و الزامات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان داشته باشند.
  • موظف به ارائه خدمات بی وقفه و بر خط به مودیان هستند و مودیان باید بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و با رعایت بازه های قانونی اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی صورتحساب های الکترونیکی خود را ارسال نمایند.
  • با استفاده از ابزارها، سامانه ها، مراکز داده به روز و فایروال های مطمئن مراقبت و امنیت صورتحساب های ارسالی از سوی مودیان را تامین و تضمین نمایند.

انواع شرکت‌های معتمد مالیاتی:

مجوز نوع اول (شرکت معتمد مالیاتی نوع اول)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه صدور، جمع آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی فروش و ارائه کلیه خدمات موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان حقوقی و حقیقی می باشند.

مجوز نوع دوم (شرکت معتمد مالیاتی نوع دوم)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه آموزش به مؤدیان مالیاتی و احراز تسلط آنها به حقوق و تکالیف خود در ارتباط با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و سایر قوانین مالیاتی مرتبط با مؤدی می‌باشد.

مجوز نوع سوم(شرکت معتمد مالیاتی نوع سوم)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه خدمات مشاوره و حسابداری مالیاتی مانند مشاوره فنی و غیرمالیاتی، مشاوره مالیاتی، کمک به تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی، تهیه و نگهداری دفاتر و سایر موارد غیرحاکمیتی به تشخیص سازمان امور مالیاتی در این حوزه می‌باشد.

ارسال صورتحساب به سامانه مودیان از طریق شرکت معتمد ریما

معرفی شرکت معتمد ریما (راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان)

شرکت راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان (ریما) در آذر ماه سال 1401 تاسیس گردید و در مرداد ماه سال 1402 به عنوان ششمین شرکت معتمد مالیاتی نوع اول جهت ارائه خدمات صدور، جمع‌آوری و ارسال صورتحساب الکترونیکی موفق به اخذ مجوز از سازمان امور مالیاتی گردید و با پشــتوانه 5 سال سابقه تحقیقاتی در حوزه مالیاتی، ضمن برخورداری از سرمایه انسانی جوان و متخصص به ارائه خدمات خود را در بستر پلتفرم یکپارچه ریما آغاز نمود. شرکت ریما با تنوع شیوه‌های ارسال صورتحساب الکترونیکی به صورت امن و رمزگذاری شده آماده ارائه خدمات به مؤدیان عزیز می‌باشد.از روش‌ها و ابزارهای ارسال صورتحساب الکترونیکی پیاده سازی شده در شرکت ریما می‌توان به پنل تحت وب (پرتال) مؤدیان، فراخوانی و اتصال مستقیم سرویس (Api)، بارگذاری فایل به صورت گروهی با فرمت اکسل، دستگاه کارتخوان و اپلیکیشن موبایل اشاره کرد. در این مسیر جهت تسهیل فعالیت مؤدیان در کلیه مراحل از ثبت نام تا ارسال صورتحساب از همراهی و پشتیبانی کارشناسان حرفه‌ای شرکت معتمد ریما بهره‌مند خواهید بود.

خدمات شرکت معتمد مالیاتی ریما

ریما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و همکاری با کارشناسان مالیاتی مجرب، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این خدمات شامل:

  • صدور و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان
  • مشاوره مالیاتی در چارچوب ضوابط مجوز معتمد مالیاتی نوع اول
  • تضمین ارسال موفق صورت‌حساب به سازمان امور مالیاتی
  • پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری
  • قابلیت اتصال مستقیم به نرم افزارهای حسابداری،ERP و سامانه های صدور فاکتور مودیان
  • تضمین امنیت اطلاعات صورتحساب های الکترونیکی با استفاده از پیشرفته‌ترین استانداردهای امنیتی

استفاده از این خدمات به کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی کمک می‌کند تا از خطاهای احتمالی و جرایم ناشی از  عدم ارسال به‌موقع صورتحساب‌ها به سازمان امور مالیاتی جلوگیری کنند.

روش‌های ارسال و ثبت فاکتور در سامانه مودیان توسط شرکت معتمد ریما

  • پنل تحت وب: از طریق وب سرویس می‌توانید به صورت تکی یا گروهی (بارگذاری فایل اکسل) اقدام به ارسال صورتحساب الکترونیکی نمایید.
  • دستگاه کارتخوان: این دستگاه به مودیان حقیقی امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی را از طریق کارتخوان می دهد.
  • اپلیکیشن تلفن همراه: با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه ، می‌توانید به راحتی و از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند  خود در هر زمان و مکان نسبت به ارسال صورتحساب الکترونیکی اقدام نمایید.
  • اتصال مستقیم(API): اگر سامانه های مالی/ صدور صورتحساب الکترونیکی مودیان گرامی قابلیت اتصال مستقیم را داشته باشد می‌توانید با پیاده سازی سند فنی API شرکت ریما به صورت برخط و همزمان با صدور صورتحساب فروش نسبت به ارسال صورتحساب الکترونیکی مرتبط با این فرآیند به سامانه مودیان اقدام نمایید.

مزایای ارسال صورتحساب از طریق معتمد امن و هوشمند ریما:

  • بدون محدودیت ثبت مودی(حقیقی/حقوقی)
  • بدون محدودیت تعداد فاکتور(تکی و گروهی)
  • استفاده از زیرساخت و پلتفرم یکپارچه ریما
  • پیاده سازی کلیه الگوی های صدور صورتحساب اعم از فروش، طلا، حق العملکاری و ...
  • پیاده سازی کلیه فرآیندهای مرتبط با صورتحساب اعم از اصلی، ابطالی، اصلاحی، برگشت از فروش
  • مدیریت پرونده‌های مالیاتی مختلف داخل یک پنل
  • امکان تعریف شعب
  • پشتیبانی تخصصی

ثبت فاکتور در سامانه مودیان از طریق شرکت معتمد ریما

مراحل استفاده از خدمات شرکت معتمد ریما

  1. مراجعه به سایت درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس my.tax.gov.ir
  2. انتخاب شرکت معتمد ریما در کارپوشه مالیاتی شخص به عنوان شرکت معتمد و دریافت شناسه یکتا
  3. مراجعه به پرتال ریما و ثبت نام با شناسه یکتا حافظه مالیاتی
  4. ثبت و ارسال صورتحساب با روش دلخواه (اکسل، API، سامانه تحت وب، تلفن همراه) در پرتال ریما

ارسال صورتحساب به سامانه مودیان از طریق شرکت معتمد ریما