صنايع محبوب مهاجمان سايبري

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۱:۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۹۲۶

شركت بلك‌بري با تحليل و بررسي ميليون‌ها حمله سايبري عليه صنايع مختلف، صنايعي را كه اغلب اوقات، اهداف اصلي اين حملات هستند، شناسايي كرد. به گزارش ايسنا، راهكارهاي امنيت سايبري بلك بري، بيش از ۵.۲ ميليون حمله سايبري را در مدت ۱۲۰ روز بين اول سپتامبر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ متوقف كرد.

شركت بلك‌بري با تحليل و بررسي ميليون‌ها حمله سايبري عليه صنايع مختلف، صنايعي را كه اغلب اوقات، اهداف اصلي اين حملات هستند، شناسايي كرد. به گزارش ايسنا، راهكارهاي امنيت سايبري بلك بري، بيش از ۵.۲ ميليون حمله سايبري را در مدت ۱۲۰ روز بين اول سپتامبر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ متوقف كرد. تعداد اين حملات، ۱۹ درصد در مقايسه با مدت گزارش شده قبلي، افزايش داشت. بررسي و تحليل محققان از اين داده‌ها، بسياري از ترندهاي قابل توجه در فعاليت‌هاي تهديد سايبري را برملا كرد كه شامل افزايش قابل ملاحظه بدافزار منحصر مورد استفاده نفوذگران سايبري بود.

حملات سايبري به بخش فاينانس

كسب سود مالي قابل توجه و همچنين فرصت سرقت اطلاعات مهم مشتريان، دليل اصلي است كه بخش مالي، بيشتر از ساير بخش‌هاي اقتصاد، هدف حملات سايبري قرار مي‌گيرد. راهكارهاي امنيت سايبري بلك‌بري، بيش از دو ميليون حمله سايبري عليه بخش مالي را در دوره گزارش شده، متوقف كرده است.

حملات سايبري به بخش درمان

بخش بهداشت و درمان به دليل نقش حساس خود در جامعه، دومين صنعتي است كه بيش از سايرين، هدف حملات سايبري قرار مي‌گيرد و به دليل حساسيت اين بخش، احتمال پرداخت باج پس از يك حمله باج افزاري موفق، بالاتر است. ذخيره سازي ديجيتالي اطلاعات مهم بيماران به عنوان يك خدمات ضروري، جذابيت بخش بهداشت و درمان را براي گروه‌هاي باج‌گيري كه به دنبال كسب منابع مالي حداكثري هستند، بيشتر كرده است. ظهور بدافزار به عنوان يك سرويس و باج افزار به عنوان يك سرويس، به حملات سايبري پيشرفته‌تر به بخش درمان منتهي شده و امنيت داده و فعاليت‌ها را به مخاطره انداخته است.

حملات سايبري به دولت و بخش عمومي

نهادهاي دولتي و عمومي به دليل اطلاعات فوق‌العاده حساسي كه در اختيار دارند و نقش مهمي كه در امنيت و ايمني عمومي ايفا مي‌كنند، از جمله اهداف اصلي تهديدهاي سايبري به شمار مي‌روند. انگيزه‌هاي حمله به نهادهاي دولتي، از اهداف مالي تا استراتژي‌هاي سياسي، متغير است و تهديد هكرهاي تحت حمايت دولتي و عوامل تبهكار، چشم‌انداز تهديد متوجه اين بخش را پيچيده مي‌كند. بخش دولتي و عمومي بيش از ساير بخش‌ها احتمال دارد با بدافزار منحصر، هدف حمله قرار گيرند. تحقيقات نشان داد بيش از يك حمله از هر سه حمله به اين بخش (۳۶ درصد) شامل بدافزارهاي منحصر بوده است.

ارسال نظر