احتمال خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۱:۲۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۶۹۸

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا احتمال خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور به دلیل وقوع باد شدید وجود دارد.

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا احتمال خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور به دلیل وقوع باد شدید وجود دارد.
به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، کبری رفیعی، در خصوص وضعیت جوی کشور اظهار کرد: برای امروز در شمال غرب کشور، در بخش‌های شرقی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و همین‌طور استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال و شرق استان فارس، یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر بارش پیش‌بینی ‌شده است. علاوه بر این در ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان نیز بارش‌ها شدت خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی در خصوص پیش‌بینی روز یکشنبه ادامه داد: در روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، باز هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: روز دوشنبه نیز کل نوار غربی کشور و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش خواهند داشت. علاوه بر این شدت سامانه بارشی در استان‌های یزد، اصفهان، شمال فارس، بوشهر و ارتفاعات کرمان در روز دوشنبه افزایش خواهد یافت. رفیعی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهستانی وجود دارد و مناطقی از نوار شرقی کشور نیز به دلیل احتمال وزش باد شدید، با احتمال خیزش گردوخاک مواجه خواهند بود. همچنین برای روز دوشنبه مناطق شمالی خلیج‌فارس و سه‌شنبه، خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.
در عین حال، یک کارشناس دیگر سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید، گفت: از دوشنبه (۳اردیبهشت) سامانه جدید بارشی در مناطق گسترش خواهد داشت که تمام استان‌های غربی و شمال را در برمی‌گیرد. به گزارش مهر، امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی با اشاره بر بی‌سابقه بودن بارش‌های جنوب و جنوب شرقی طی ۵۰ سال اخیر گفت: سامانه بارشی فعال کنونی تا یکشنبه (۲ اردیبهشت) ادامه‌دار خواهد بود، از روز دوشنبه این سامانه بارشی در مناطق دیگر گسترش خواهد داشت که تمام استان‌های غربی و شمال را در برمی‌گیرد. کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روزهای آتی مجدد دو‌سوم مناطق کشور شاهد باران خواهند بود.

ارسال نظر