تركيه در ميادين گازي ايران سرمايه‌گذاري مي‌كند

۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۰۱:۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۹۶۸۸

وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه گفت: ايران و تركيه به دنبال تجارت ۳۰ ميليارد دلاري هستند و انرژي نقش مهمي در اين زمينه دارد.

وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه گفت: ايران و تركيه به دنبال تجارت ۳۰ ميليارد دلاري هستند و انرژي نقش مهمي در اين زمينه دارد.
آلپ ارسلان بيرقدار، وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه آيا تركيه به دنبال سرمايه‌گذاري دربخش انرژي ايران است و آيا پروژه خاصي را مد نظر دارند گفت: حضور من در تهران نشانه اين است كه تركيه به دنبال تمديد قرارداد گازي خود با كشور ايران است. گاز براي تركيه يك منبع حياتي است و در بخش‌هاي مختلف از جمله خانگي، تجاري و صنايع مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما بايد توجه داشت كه ما به دنبال متنوع‌سازي از مسيرهاي واردات گاز هستيم كه ايران اصلي‌ترين و مهم‌ترين تامين كننده گاز تركيه است. وزير انرژي تركيه توضيح داد: يكي از حوزه‌هايي كه مشخصا درباره آن گفت‌وگو كرديم بحث سرمايه‌گذاري و توسعه ميادين گازي و همچنين نوسازي زيرساخت‌هاي توليد گاز در ايران است كه شركت‌هاي خصوصي تركيه هم ميل و اشتياق بالايي در اين پروژه‌ها دارند.
بيرقدار سرمايه‌گذاري شركت‌هاي تركيه‌اي در توسعه ميدان‌هاي گازي ايران و نوسازي زيرساخت‌هاي انتقال گاز را از جمله مهم‌ترين محورهاي مذاكره با همتاي ايراني خود برشمرد و افزود: مذاكرات در اين زمينه بي‌شك ادامه خواهد داشت. به گزارش ايرنا، امروز صبح (۱۶ فروردين) وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه با حضور در وزارت نفت از تمايل كشورش براي ادامه قرارداد گازي ايران و تركيه خبر داد. اين قرارداد سي ساله سال ۲۰۲۶ به پايان مي‌رسد و مقامات دو كشور به دنبال تمديد قرارداد آن هستند.

ارسال نظر