تلگرام با قابليتهاي تجاري به جنگ واتساپ ميرود
تلگرام به اندازه واتساپ پراستفاده نيست اما شركتها ميتوانند آن را اكنون به عنوان يك گزينه ارتباطي براي مشتريان خود اضافه كنند. به گزارش ايسنا، همه كاربران در تلگرام اكنون ميتوانند حساب خود را به يك حساب تجاري (بيزنس) تبديل كنند تا به ويژگيهايي دسترسي پيدا كنند كه يافتن و تماس با آنها را براي مشتريان راحتتر ميكنند.
تلگرام به اندازه واتساپ پراستفاده نيست اما شركتها ميتوانند آن را اكنون به عنوان يك گزينه ارتباطي براي مشتريان خود اضافه كنند. به گزارش ايسنا، همه كاربران در تلگرام اكنون ميتوانند حساب خود را به يك حساب تجاري (بيزنس) تبديل كنند تا به ويژگيهايي دسترسي پيدا كنند كه يافتن و تماس با آنها را براي مشتريان راحتتر ميكنند. شركتها همچنين ميتوانند ساعت فعاليت خود را در پروفايل خود نمايش دهند و موقعيت مكاني خود را در در نقشه، سنجاق كنند. با قرار گرفتن ساعت فعاليت شركتها در پروفايلشان، مشتريان با يك نگاه، ميتوانند بررسي كنند كه آيا آنها همچنان باز هستند يا تعطيل شدهاند. شركتها در تلگرام تجاري، ميتوانند صفحه آغازين خود را سفارشي كرده و اطلاعاتي را درباره محصولات و خدماتشان در چتهاي خالي، نمايش دهند و به مشتريان اين امكان را فراهم كنند كه پيش از تماس با آنها، ببينند چه عرضه ميكنند. براي راحتتر كردن پاسخ به درخواستهاي متعدد، حسابهاي تلگرام تجاري همچنين ميتوانند پيامهاي از قبل تنظيم شده را طراحي و ذخيره كند تا بتوانند پاسخها به مشتريانشان را با سرعت ارسال كنند. البته شركتها ميتوانند پيامهاي استقبال و خداحافظي را از قبل بنويسند كه به صورت خودكار، براي مشترياني ارسال ميشود كه با آنها تماس ميگيرند. شركتها ميتوانند از ربات تلگرام براي چت كردن با مشتريانشان استفاده كنند. همه اين ويژگيها رايگان است اما تنها براي كاربراني كه با پرداخت ماهانه پنج دلار، از اشتراك «تلگرام پريميوم» استفاده ميكنند. بر اساس گزارش انگجت، تلگرام علاوه بر معرفي ويژگيهاي مختص شركتها، اعلام كرده است به صاحبان كانالهايي كه حداقل هزار مشترك دارند، ۵۰ درصد از درآمد به دست آمده از تبليغات به نمايش درآمده در كانالهايشان را ميدهد. بر اساس اطلاعاتي كه پيش از اين توسط پاول دوروف، موسس تلگرام منتشر شده، اين شركت از وضعيت مالي خوبي برخوردار است و ميتواند اين پرداخت را انجام دهد. وي به فايننشيال تايمز گفته است انتظار دارد اين اپليكيشن پيامرسان تا سال آينده، سودآور شود و در حال حاضر، سرگرم بررسي عرضه اوليه عمومي است.