رشد ۲.۶ درصدي سفرهاي جاده‌اي نوروزي

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۱:۲۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۹۵۲۵

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: سفرهاي نوروزي امسال در مقايسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزايش و رشد ۲.۶ درصدي همراه بوده است

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: سفرهاي نوروزي امسال در مقايسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزايش و رشد ۲.۶ درصدي همراه بوده است. به گزارش ايسنا، داريوش باقرجوان از آمادگي كامل بخش حمل و نقل عمومي جاده‌اي به منظور خدمات‌رساني به مسافران نوروزي در سفرهاي بازگشت خبر داد. وي همچنين با اشاره به پيش‌بيني افزايش سفرهاي بين شهري از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر و در فاصله چند روزه از پايان يافتن طرح نوروزي تصريح كرد: با توجه به افزايش تقاضاي سفر در روزهاي آينده، تمهيدات لازم با هدف خدمات‌رساني بهينه به مسافران اتخاذ و برنامه‌ريزي‌ها در اين باره صورت گرفته است.
مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در ادامه با نگاهي به آمار جابه‌جايي مسافران از آغاز اجراي طرح نوروزي امسال از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ خاطرنشان كرد: در اين بازه زماني ۵ ميليون و ۳۴۰ هزار مسافر از طريق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومي مسافر جاده‌اي (اتوبوس، ميني‌بوس و سواري كرايه) جابه‌جا شده‌اند.
وي ادامه داد: در اين جابه‌جايي‌ها سهم ناوگان اتوبوسي 54.5 درصد، سهم ناوگان ميني‌بوسي 31 درصد و سهم ناوگان كرايه سواري با پلاك عمومي 14.5 درصد بوده است.
به گفته باقرجوان، سفرهاي نوروزي هموطنان در نوروز امسال در مقايسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزايش و رشد ۲.۶ درصدي همراه بوده است.
باقرجوان همچنين در گفت‌وگو با ايلنا، با بيان اينكه در ايام نوروز در عرضه بليت اتوبوس كمبودي اعلام نشد، گفت: در ايام نوروز نرخ بليت اتوبوس افزايش پيدا نكرد و تا به امروز مصوبه‌اي براي افزايش نرخ بليت اتوبوس نداشتيم.

ارسال نظر