مانور تخليه اضطراري در متروی‌تهران

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۱:۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۵۴۷

رييس سازمان مديريت بحران شهر تهران گفت: تمرين تخليه اضطراري با هدف افزايش هماهنگي بين دستگاه‌هاي امدادي و نحوه مواجهه صحيح با حوادث و رخ‌دادها در متروی تهران برگزار شد.

رييس سازمان مديريت بحران شهر تهران گفت: تمرين تخليه اضطراري با هدف افزايش هماهنگي بين دستگاه‌هاي امدادي و نحوه مواجهه صحيح با حوادث و رخ‌دادها در متروی تهران برگزار شد.
به گزارش ايرنا، علي نصيري روز دوشنبه در حاشيه تمرين تخليه اضطراري مترو با اشاره به برگزاري ۲۵ جلسه هماهنگي براي اجراي دقيق و اثربخش اين تمرين اظهار كرد: اين تمرين با همكاري بيش از ده دستگاه امدادي، انتظامي، خدماتي و عملياتي در شهر به ويژه سازمان آتش‌نشاني، جمعيت هلال احمر، بسيج، سپاه، فرماندهي انتظامي، سازمان پدافند غيرعامل، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شركت بهره‌برداري متروی تهران و ساير دستگاه‌هاي تاثيرگذار در موضوع حادثه‌ در محل ايستگاه مترو ميدان صنعت انجام شد.
وي اظهار كرد: به دليل ماهيت شهرنشيني و درهم تنيدگي زندگي شهري، توسعه خطوط مترو در سطح شهر، افزايش شمار شهروندان بهره‌بردار از آن و توجه به ملزومات امدادرساني در اين گستره برگزاري اينگونه تمرينات براي ارتقاي آمادگي تيم‌هاي امدادي و عملياتي را ضروري مي‌كند.
جانشين شهردار تهران در مديريت بحران و پدافند غيرعامل ادامه داد: نيروهاي حاضر بيش از ۱۰ كاركرد را تمرين كرده و ۲۰ نفر ارزياب متخصص دانشگاهي در ۷۷ محور و در قالب پنج ابزار ارزيابي به بررسي علمي و تخصصي اين تمرين پرداختند.
نصيري يادآور شد: انتقال مصدومين، انتقال فوتي احتمالي، تخليه افراد سالم، محدود كردن و منطقه‌بندي محل حادثه، كشف، شناسايي و تشخيص ماده خطرناك احتمالي، ارتباطات بي‌سيمي و ارتباطات بين ستاد و فرماندهي حادثه مستقر در ايستگاه در اين برنامه تمرين شد.
وي افزود: يكي ديگر از ابعاد اين تمرين، موضوع اطلاع‌رساني مشترك و تشكيل مركز اطلاع‌رساني مشترك و سازماندهي صحنه حادثه بود.
بر اساس اين گزارش، تمرين پدافندي مديريت بحران در متروی تهران با حضور ۶۰۰ نفر از دستگاه‌هاي امدادي و اجرايي انجام و با هماهنگي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و تشكيل ستاد مديريت بحران شهر تهران، فرماندهي ميدان توسط آتش نشاني و همراهي هلال احمر، متروی تهران و فرماندهي انتظامي و پليس راهور اجرايي شد.

ارسال نظر