خبر خوب براي واردكنندگان

۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۰۲:۰۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۱۸۳

پيرو شكايت فعالان تجارت خارجي به هيات مقررات‌زدايي و بهبود فضاي كسب و كار، سازمان ملي استاندارد و آزمايشگاه‌هاي مرتبط، فعلا به روال قبلي خود در تعيين ماهيت اقدام مي‌كنند.

پيرو شكايت فعالان تجارت خارجي به هيات مقررات‌زدايي و بهبود فضاي كسب و كار، سازمان ملي استاندارد و آزمايشگاه‌هاي مرتبط، فعلا به روال قبلي خود در تعيين ماهيت اقدام مي‌كنند.
طبق اعلام گمرك ايران، پيرو شكايت فعالان تجارت خارجي به هيات مقررات زدايي و بهبود فضاي كسب و كار در خصوص «تعيين ماهيت كالاهاي وارده در گمرك» موضوع در جلسه ۷ اسفندماه سال‌ جاري هيات، بررسي و مقرر شد؛ سازمان ملي استاندارد ايران و آزمايشگاه‌هاي مرتبط روال قبلي خود را در تعيين ماهيت كالاهاي وارده به گمرك حداقل تا پايان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دهند و تغيير احتمالي در روش‌هاي تعيين ماهيت كالا را حداقل سه ماه قبل از اجرا به اطلاع گمرك و فعالان تجارت خارجي برسانند. 
بر اساس حكم ماده ۲۴ قانون تسهيل صدور مجوزهاي كسب و كار، دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند، تغيير در رويه‌هاي اجرايي مرتبط با كسب و كارها را مدتي قبل از اجرا به اطلاع عموم برسانند. بنابراين باتوجه به حكم تبصره ۳ ماده ۷ اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ مبني بر لازم الاجرا بودن مصوبات هيات مقررات زدايي و بهبود فضاي كسب و كار براي همه دستگاه‌هاي اجرايي و نظر به حضور دستگاه‌هاي نظارتي دادستاني، سازمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات كشور در اين هيات موضوع ياد شده براي سازمان استاندارد لازم‌الاجرا است.
 يكي از موضوعاتي كه در چند هفته اخير به وجود آمد، مقوله فرايند تعيين ماهيت كالا توسط سازمان ملي استاندارد ايران بود كه سازمان ملي استاندارد پيگير اين بود كه اين فرآيند دچار تغييراتي گردد و مسووليت از استاندارد گرفته شود كه به دنبال مصوبه هيات مقررات زدايي و بهبود محيط كسب و كار، جلسات و نشست‌هايي برگزار و مقرر شد سازمان ملي استاندارد ايران و آزمايشگاه‌هاي مرتبط روال قبلي خود را در تعيين ماهيت كالاهاي وارده به گمرك حداقل تا پايان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دهند.

ارسال نظر