قیمت نفت دوباره افزایش یافت؛ نفت برنت ۸۲ دلار و ۱۰ سنت شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ۱۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۴۵۳
قیمت نفت دوباره افزایش یافت؛ نفت برنت ۸۲ دلار و ۱۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت برای دومین روز پیاپی تغییر چندانی نداشته است. بی‌ثباتی در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر تقاضا برای سوخت نگرانی در مورد مختل شدن عرضه به خاطر تنش‌های خاورمیانه را خنثی کرده است.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت پس از یک افزایش ۶ درصدی در هفته گذشته، دیروز دوشنبه هم تقریباً ثابت بود. درگیری در خاورمیانه قیمت‌ها را بالا نگه داشته است.

رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه دو تن از اسرای خود را در رفح پس از یک حمله وحشیانه به جنوب نوار غزه که باعث به شهادت رسیدن ۷۴ فلسطینی شد آزاد کرد. حدود یک میلیون فلسطینی پس از ماه‌ها بمباران در این منطقه پناه گرفته‌اند.

اما نگرانی در مورد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مانع بالا رفتن قیمت نفت شده است. فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد انتظار می‌رود تورم طی ۵ سال آینده بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی باشد. بدین ترتیب آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به تعویق می‌افتد که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش داده و رشد اقتصاد را آهسته کند.

اطلاعات تورم آمریکا در روز سه‌شنبه و نرخ تورم انگلیس و تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند.

شرکت کنندگان بازار همچنین منتظر اطلاعات صنعتی در مورد ذخایر نفت خام آمریکا هستند. چهار تحلیل تخمین می‌زنند متوسط ذخایر نفت خام این کشور حدود ۲.۶ میلیون بشکه در هفته منتهی به نهم فوریه افزایش یافته باشد.

 

ارسال نظر